Saturday 10 May 2014

MCA TAK PAYAH UGUT !! KELUAR TERUS DARI BN




MCA sudah bermain wayang 3 suku apabila dengan lantang mempersoalkan tindakkan Umno bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud..

Timbalan Presiden MCA Wee Ka Siong dalam Wacana Sinar Harian bertajuk Hudud : Bersediakah kita ?" yang diadakan baru baru ini telah menegaskan bahawa MCA akan menimbang sama ada mahu kekal dalam BN atau keluar dari BN jika Umno benar benar setuju pelaksaaan hukum hudud..

Biar pun Ka Siong menafikan dakwaan tersebut kononnya kenyataan itu diputarbelit media, namun dalam video dalam jelas Ka Siong menyebut "Kalau berlaku, sudah sampai masa kita bincang kedudukan kita dengan rakan sekutu,"..



Maksud lain yang mudah difahami adalah, MCA akan kaji sama ada akan duduk dalam BN atau keluar jika Umno sokong pelaksanaan hudud.. Bukankah itu juga sama seperti apa yang di sebut ka Siong ?

Kami ahli bawahan Umno juga bersetuju jika MCA terus keluar dari parti BN.. Buat masa sekarang MCA tak payahlah susah payah serah senarai nama wakil MCA ke kabinet, dan tak payahlah MCA bermuka muka dihadapan YAB PM bahawa MCA berkerja keras menarik sokongan kaum cina kepada BN..

Wayang dan lakonan Opera Cina MCA sudah dapat dibaca..

3 comments:

Man driver said...

tak payah bising2 mca ni, keluar shj dr BN. mca ni macam melukut ditepi gantang ada tak pa, takda pun tak beri kesan. Saya pasti mereka tetap hendak duduk dlm BN disebabkan hendakkan jawatan politik, sb DS Najib ni terlalu pemurah hati utk ada perwakilan cina dlm kerajaan. sebenarnya boleh diambil wakil cina dr gerakan asalkan wakil tersebut menghormati dasar UMNO serta kerajaan BN selagi ianya tidak bertentangan dgn Perlembagaan Negara kita.

Anonymous said...

Aku setuju keluar saja lah PEMBALOT

ni...Dia sendiri pun BUKAN ada sangat

org cina SOKONG dia.....

Anonymous said...

MCA menang 7 kerusi parlimen pun atas ehsan UMNO/Melayu, masih nak tunjuk lagak. Ada pun tak membantu dan kalau tiada lagi baik untuk masa depan BN.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive