Wednesday 7 May 2014

DATANG 3 JAM AWAL ?? MASA UNTUK KERAJAAN HALAU AIR ASIAL KELUAR DARI MALAYSIA




Tindakkan Air A'sial mengeluarkan arahan supaya penumpang hadir 3 jam awal sebelum waktu pelepasan, daftar masuk sendiri melalui laman web atau smart fon apps dianggap keterlaluan dan tak masuk akal..

Kerajaan sudah menyediakan segala kelengkapan dan kemudahan untuk AirA'sial meningkatkan mutu perkhidmatan mereka kepada penguna di KLIA2, namun  AirA'sial tetap angkuh menekan penumpang..

Fasiliti KLIA2 sudah lengkap, tapi kenapa perlu menekan penumpang ? Kerajaan perlu bertindak segera supaya syarikat AirA'sial ini tidak sewenang wenangnya menekan penguna dengan perkara perkara tidak masuk akal.. Hakikatnya segala keperluan AirA'sial dipenuhi kerajaan..

3 Jam satu tempoh yang agak lama menunggu untuk berlepas, itu belum termasuk flight delay.. Kalau macam AirAsial layan penumpang, ini bukan satu tindakkan yang bijak..



AirAsia dan AirAsia X yang akan memulakan operasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) pada 9 Mei ini mengeluarkan tiga nasihat perjalanan kepada para penumpang mereka.

Tiga nasihat itu adalah tiba di KLIA2 tiga jam sebelum waktu perlepasan, daftar masuk sendiri melalui lama web atau peranti mudah alih dan penguatkuasaan hanya satu bagasi kabin bagi setiap penumpang.

“Penumpang dinasihatkan tiba tiga jam awal sebelum waktu perlepasan dan menguruskan segala keperluan perjalanan seawal mungkin kerana KLIA2 meliputi kawasan yang luas dan lebih masa diperlukan untuk sampai dari satu tempat ke tempat yang lain di lapangan terbang tersebut.

“Mereka juga digalakkan untuk melakukan daftar masuk sendiri melalui laman web atau peranti mudah alih sebelum tiba ke lapangan terbang. Daftar masuk sendiri boleh dilakukan dari 14 hari dan sehingga satu jam sebelum perlepasan bagi penerbangan AirAsia dan sehingga empat jam sebelum perlepasan bagi penerbangan AirAsia X,” kata kenyataan itu hari ini.

Menurut kenyataan itu, kaunter daftar masuk bagasi dibuka tiga jam sebelum waktu berlepas yang dijadualkan dan ditutup satu jam sebelum waktu berlepas yang dijadualkan bagi semua penerbangan antarabangsa dan domestik.

Jelas kenyataan itu, polisi ‘satu bagasi kabin’ akan terus dikuatkuasakan bagi memastikan kelancaran proses menaiki dan turun pesawat di KLIA2.

“Kakitangan AirAsia dan AirAsia X bersedia membantu para penumpang bagi memastikan perjalanan operasi yang lancar di lapangan terbang baharu tersebut,” kata kenyataan itu.

AirAsia turut meminta penumpang yang mahu mendapatkan sebarang maklumat lanjut mengenai operasi di KLIA2 supaya melayari laman web www.airasia.com/ask.

“Bagi sebarang pertanyaan berkenaan perkhidmatan lain di KLIA2 yang tidak berkaitan dengan syarikat penerbangan, lawati laman web www.malaysiaairports.com.my,” tambah kenyataan itu.

6 comments:

Anonymous said...

Air Asia is SHIT!

Our National Airline, Malaysia Airlines is still the best!!

Anonymous said...

SETUJU Medan Tempur! Dan BERNAS betul idea nama Air A'SIAL tu!

Air-aSIAL-GILAPELACURMINISKIRTMERAHsertaPuakSODOM, makin KURANG AJAQ kat ISLAM/umatnya! Ini sebab rakan kongsinya termasuk si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS (sebab itu MAS jgn. diswastakan)!

Lihat si KAPIRDAJAL-GILA-SODOM menghina ISLAM/umatnya dgn. menghina DYMM Sultan Brunei kerana melaksanakan Hukum Hudud itu! Patutnya sy. Barat-ZIONIS DAJAL mcm. ni serta subsidiari syarikat penerbangannya termasuk di Malaysia ni, ni diHALANG dr. masuk Malaysia, Brunei dan mana-mana Dunia Islam! Bayangkanlah kalau NEGARA-NEGARA ISLAM Brunei dan Malaysia sertai TPPA – ini belum lagi, tapi si Kapir Barat-ZIONIS dah makin KURANG AJAQ, asyik nak masuk campur hal-ehwal ISLAM/umatnya di Dunia Islam!

Lihat di - http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Branson :

……In August 2007, Branson announced that he bought a 20 percent stake in Malaysia's AirAsia X.[25]...

Dan di - http://www.pinknews.co.uk/2014/05/03/richard-branson-announces-virgin-boycott-of-brunei-owned-hotel-over-stone-the-gays-law/ :

Richard Branson announces Virgin boycott of Brunei-owned hotels over ‘stone the gays’ law

Nick Duffy

3rd May 2014

....The law, which is being phased in as of last Thursday, replaces the maximum ten-year prison sentence for homosexuality with death by stoning in the Islamic state.

Celebrities including Stephen Fry, Ellen DeGeneres and Sharon Osbourne have urged for companies to boycott the Dorchester Collection luxury hotel chain, owned by the Sultan of Brunei.
Branson has now added his voice to the calls, announcing a Virgin-wide boycott of the luxury hotel chain, which will take effect across his business empire.

He said: “No Virgin employee, nor our family, will stay at Dorchester Hotels until the Sultan abides by basic human rights.”

Earlier this year, the Virgin boss lobbied with business leaders against Uganda and Nigeria over anti-gay laws, and he also backed the Out4Marriage campaign in 2012.

Yesterday, the president of the Human Rights Campaign wrote to every group that is due to hold an event at the Dorchester Collection’s LA hotels, Hotel Bel-Air and the Beverly Hills Hotel, encouraging them to take their business elsewhere.

Brunei is one of eight countries in the world that maintains the death penalty for homosexuality.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Boikot Air AsiaL!! Sudah cukup keling dan pemilik pemilik Air AsiaL mengaut keuntungan yang berlebihan.

Malaysia Airlines telah berpuluh puluh tahun berkhidmat dan mengharumkan nama negara. Air AsiaL hanya tahu cakap besar dan sombong bongkak. Keling tak sedar diri. Tak tahu cakap Melayu konon.

Anonymous said...

Boikot Tune hotels sekali!!

Anonymous said...

Mana-mana penumpang yg. Air aSIAL yg. mengalami pengalaman perangai KURANG AJAQ Air aSIAL termasuk 'flight-delay' dan sikap SAMSENG petugasnya, kita SAMAN habis-habisan; lagipun separuh sahamnnya dimiliki si Barat-ZIONIS! Di Barat - jgn. harap penumpang akan lepaskan mana-mana sy. penerbangan Barat-ZIONIS yg. KURANG AJAQ - termasuk utk. 'flight delay' yg. tak manasabah, mereka kena bayar pampasan!

Lihat di - http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/05/petugas-bersikap-kasar-pasangan-suami.html,
Petugas Bersikap Kasar, Pasangan suami isteri terima RM43,999 sebagai ganti rugi daripada @AirAsia May 7, 2014!

Makcik Sambal Belacan.

hangkedee said...

Zaman ah jib gor semua kena jual....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive