Thursday 8 May 2014

JOSEPH ENTULU PARASIT MENJATUHKAN KERAJAAN UMNO/BN



Semalam menteri JPM Joseph Entulu mengeluarkan satu kenyataan amat mengejutkan dimana ruangan BANGSA pada 120 borang kerajaan.

Perkara itu mencetuskan kemarahan seluruh orang Melayu.Tapi selepas dimaklumkan oleh beberapa orang menteri, Joseph Entulu tidak membuat sebarang memo tentang hal itu dalam mesyuarat kabinet semalam sebaliknya hanya menyelit hal ( kolum bangsa) pada hal hal yang dibawa oleh beliau pada mesyuarat tersebut..

Dimaklumkan juga bahawa Dato Seri Najib Tun Razak tidak bersetuju tentang hal itu.. Tetapi yang menjadi persoalannya adalah kenapa beriya iya benar Joseph Entulu keluarkan kenyataan rasmi bahawa kabinet bersetuju?



Pagi tadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menafikan Kabinet ada membuat keputusan menggugurkan ruangan kaum dalam borang rasmi kerajaan.

Najib berkata, Kabinet sebaliknya membuat keputusan untuk mengekalkan amalan sedia ada.

Ianya bertujuan memastikan setiap kaum mendapat pertimbangan yang adil dan tidak ketinggalan dalam dasar kerajaan.

“Kenyataan itu tidak tepat, memang kita ada bincang dalam Kabinet tetapi keputusan kita adalah kekal,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Rumah UMNO Taiping, Khamis.

Selain itu katanya, Kabinet juga tidak buat keputusan mansuhkan butiran agama dalam borang rasmi kerajaan.





Sehubungan itu, Najib berkata, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Joseph Entulu Belaun, akan mengeluarkan kenyataan hari ini bagi memperbetulkan kenyataannya yang disiarkan media hari ini selain memohon maaf atas kesilapan itu.

Media hari ini menyiarkan kenyataan Belaun yang mendakwa ruangan kaum dalam borang rasmi kerajaan yang tiada nilai tambah digugurkan.

4 comments:

Anonymous said...

kalu dlm isu ni..aku tetap sokong Joseph entul.beliau bercakap diatas kapasiti beliau sebagai penyumbang terbesar kerusi BN dlm parlimen di serawak..nak harapkan Umno semenanjung, semuanya tidak berguna dan hanya tahu menyamun.di serawak semua bangsa bersatu.Siapa ahli Umno layak suruh joseph letak jawatan?umno memerintah berdasarkan sedekah kami diserawak.jika tiada sokongan serawak, Umno sudah dalam kubur

Anonymous said...

Menyamar pulak... Siapa nak ikut diktator Anwat Ibrahim? Penipu besar. Tiada demokrasi. Ini masalah borang pun mau kecoh.

Anonymous said...

OI anon-anon 15.46 & 18.30, lu punya ekoq-ekoq ni si KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAIBABI, nak menggertak/menghina ISLAM/umatnya aaahh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI!

Anonymous said...

Patutnya Menteri EvangeliSS Kristian ZIONIS-si-RASIS ni diPECAT saja! Aku syak dia ni ejen si KAPIRDAJAL DAPBANGFKAIBABI/PKRSODOM; dan penaja mereka dr. Barat-ZIONIS!

Baik KDN siasat akaun bank dia!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive