Sunday 15 December 2013

PANASSS !!!! ADA UNSUR PENIPUAN DALAM PROMOSI EVENT LANGKAWI NATURALLY MAGIKAL @MukhrizMahathir


laman web yang dibuat oleh konsultan media soosial event ini tiada data dalam alexa rank walaupun dah cecah 290 ribu viewer

Aku hanya mampu tersenyum bila diberitahu bahawa web page Langkawi Naturally Magikal http://www.naturallymagical.com yang dikendalikan oleh konsultan media sosial dari Kuala Lumpur sudah mencapai viewer sebanyak 290 RIBU hanya untuk 7 artikel.Update terakhir web berkenaan pada 17 Julai 2013.

Lebih hairan apabila lawan web berkenaan tiada data trafik selepas di semak dalam alexa rangking(gambar atas).. Kepada konsultan yang mempromosikan event berkenaan dalam media soo sial, agak agaklah kalau nak menipu pun.. Kami yang sudah lama dalam dunia blog ni tahu macamana nak dapatkan trafik pembaca.



7 artikel 290 ribu viewer ??

Hairan jugak, macamana web berkenaan boleh mencapai sehingga 290 ribu tanpa ada pautan dari mana mana web page lain. ?

Lepas tu pulak KONSETAN media soo sial event nie dikesan menipu di Fan Page FB Langkawi Naturally Magikal dengan MEMBELI LIKE


Nota :

Garis biru :People Talking About This
Garis Kelabu : New Like Per Week


Tak logik dek akal apabila Fan Page Langkawi Naturally Magical yang baru dibuat pada 13 November 2013 hanya mempunyai like sebanyak 23 tiba tiba mencanak naik sehingga 19, 148 like hanya dalam tempoh sebulan.

Cuba lihat pada graf diatas, bermula pada  21/11/2013 hingga 27/11/2013 tiba tiba ada kenaikkan sebanyak 2088 like seterusnya 5,506, 10,866 dan terakhir 19, 148 likes

Bila melihat graf kenaikkan macam ni, selalunya memang ada unsur penipuan dengan membeli jumlah like pada jumlah tertentu dengan bayaran.. Jumlah kenaikkan likes pula meningkat sebanyak 3000, 5000 dan 9000 di kesan pada beberapa minggu lalu..

Jadi adakah event bertaraf Internasional dari Group bukan anak tempatan negeri Kedah ini mampu capai objektif penyebaran maklumat di media sosial ??

Mohon YAB Datuk Paduka Mukhriz selaku Menteri Besar dan Kerajaan Negeri Kedah selaku Supporter Event ini tidak mudah ditipu dengan Konsultan promosi macam ni.. Tindakkan ini sedikit sebanyak mencalarkan imej YAB Datuk Paduka MB sendiri dan Kerajaan Negeri..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive