Monday 12 August 2013

KES RITUAL BUDHA DISIASAT DIBAWAH KANUN KESEKSAAN



Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Mohd. Nor Rasid mengesahkan pihaknya telah menerima laporan berkaitan sekumpulan dipercayai penganut agama Buddha yang mengadakan ritual keagaaman di dalam sebuah surau pada petang 10 Ogos lalu.

Jelas Mohd Nor, pihaknya yang menerima laporan daripada penduduk tempatan telah ke tempat kejadian dan pada ketika itu aktiviti ritual tersebut telah dihentikan.

“Pihak kami telah menerima laporan dan kami akan menjalankan siasatan lanjut.

“Kes tersebut diklasifikasikan dibawah Kanun Keseksaan,” jelas Mohd Nor ketika dihubungi MyNewsHub sebentar tadi.



Pada masa yang sama, Mohd Nor turut menjelaskan pihaknya tidak membuat sebarang rampasan harta benda atau peralatan yang digunakan dalam aktiviti ritual keagamaan tersebut.

Dalam kejadian pada 10 Ogos lalu, sekumpulan dipercayai penganut agama Buddha telah menjalankan upacara sembahyang atau ritual keagamaan dalam sebuah surau di Tanjung Sutera Resort, Tanjung Sedili di sini.

Dalam video amatur yang dimuat naik oleh seorang pengunjung resort tersebut, jelas menunjukkan aktiviti ritual keagamaan itu diadakan di sebuah ruang solat kerana terdapat beberapa tulisan ayat suci Al-Quran di dinding surau berkenaan.

Mynewshub.my

2 comments:

Anonymous said...

Saya syaki perbuatan MENGHINA Islam/umatnya di Surau ini, bertujuan menghasut seluruh umat Buddha pula membenci Islam/umatnya (terutama yg Melayu) spt di Myanmar (ke atas puak Rohingya), Thailand dan Sri Lanka, selepas puak Kristian dah dihasut oleh puak Kristian Zionis DAPBIAWAK/PKR dgn MENGHINA kalimah suci ALLAH SWT kita, utk diguna dlm Injil! Tetapi, CINA TAMAK/RASIS DAPBIAWAK/PKR, saya syaki bukan hanya SAMSENG GANAS politik dan PELAHAP-GELOJOH-makan-babi!

Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini?

Dan saya syaki geng kongsi gelap yg besar makin ditaja oleh CINA SAMSENG DAPBIAWAK/PKR yg sekutunya, Barat-Israel. Bahkan CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika ( lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH!

Jadi, KDN mesti buat RISIKAN segera - sebab ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini.

Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


QalamQabut said...

Bisik hati aku...

Bukan salah penganut Buddha tu. Salah pihak pengurusan. Penganut agama Buddha tidak akan ceroboh premis agama lain sewenang2nya, kecuali setelah dapat kebenaran. Jika kali ini tiada kebenaran, mungkin dah biasa dibenarkan beberapa kali sebelum ni.

Belum pernah aku dengar tetamu mana2 resort suka2 hati gunakan kemudahan yang ada tanpa kebenaran.

Pihak pengurusan harus dipersalahkan kerana terlalu liberal (Islam liberal) hingga sanggup benarkan ruang solat agama Islam digunakan oleh agama lain.

Ini bukan kes penganut agama lain cuba cabar kesucian agama Islam.

Sekali lagi.. ini bisik hati aku...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive