Wednesday 22 May 2013

PANASS !! GUAN ENG MARAH BILA HATA HAWARI DI BOO TAPI SOKONG TUNJUK ISYARAT LUCAH KEPADA UTUSAN ?!!



Nampaknya Guan Eng cukup marah bila anak buahnya ditaram cukup cukup oleh kakitangan Utusan Malaysia semalam dengan menganggap bahawa Utusan Malaysia adalah musuh kepada kebebasan bersuara dan hak asasi manusia.. Hata Hawari merupakan bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) dan bekas wartawan Utusan yang kini sudah menjadi ahli Dap.

Kejadian semalam berpunca daripada Hata Hawari sendiri, beliau sebelum ini telah melancarkan kempen untuk adakan demo di hadapan pejabat Utusan jam 5 petang semalam.. Tapi sayangnya demo yang dianjurkan oleh beliau tidak mendapat sambutan..Hanya Hata seorang saja hadir..Manakala kakitangan Utusan sudah bersiap sedia untuk menyambut Hata di hadapan pintu masuk..

Untuk pengetahuan Guan Eng, Hata telah menunjukkan sikap kurang ajarnya terhadap kakitangan Utusan dengan menunjukkan isyarat lucah dan kejadian itu berjaya dirakam oleh wartawan Portal Online Mynewshub.Lihat video dibawah





Sebagai seorang yang dikatakan cukup ber "etika" dan kononnya perjuangkan hak kebebasan bersuara adakah orang seperti ini layak dibela?? Guan Eng menuduh wartawan Utusan sebagai musuh kepada kebebasan akhbar, keharmonian kaum, kebenaran hak asasi dan kebebasan bersuara.Tetapi dalam masa yang sama anak buahnya sendiri tunjukkan sikap biadapnya terhadap kakitangan Utusan.. Adakah ini keadilan untuk Utusan??


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kelihatan berang apabila `anak buahnya’ dalam parti, Hata Wahari yang juga bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) dimalukan oleh wartawan Utusan Malaysia di hadapan pejabat akhbar berbahasa Melayu tersebut semalam.

Guan Eng mendakwa sikap yang ditunjukkan wartawan Utusan Malaysia terhadap Hata yang juga bekas wartawan akhbar itu semasa mengadakan protes secara berseorangan semalam membuktikan Utusan Malaysia musuh kepada kebebasan akhbar dan hak asasi manusia di negara ini.
.
“DAP terperanjat dengan sikap melampau wartawan Utusan Malaysia ke atas protes berseorangan yang dilakukan bekas wartawan akhbar itu semalam. Dimanakah kebebasan akhbar dan kebebasan bersuara apabila wartawan Utusan Malaysia secara fizikal menganggu Hata dengan melaungkan boo, mengeluarkan ayat perkauman dan melemparkan dua paket mihen keatasnya hanya kerana Hata mahu mengadakan protes secara aman,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Guan Eng mendakwa Utusan Malaysia sepatutnya menerima hak seorang rakyat untuk tidak bersetuju dan membenarkan Hata untuk meneruskan protes aman tersebut.

Beliau juga mendakwa insiden tersebut telah memalukan akhbar itu kerana kini menjadi musuh kepada kebebasan akhbar, keharmonian kaum, kebenaran hak asasi dan kebebasan bersuara.

“Mengapakah seorang wartawan secara fizikal boleh mengganggu wartawan lain. Hanya di Korea Utara Utusan Malaysia akan dialu-alukan untuk menekan, menindas dan menindas kebebasan akhbar,” dakwanya lagi.

Media semalam melaporkan rancangan Hata yang juga ahli DAP untuk mengadakan demonstrasi di hadapan ibu pejabat Utusan Malaysia di sini tidak mendapat sambutan apabila hanya dia bersendirian yang hadir petang semalam.

Lebih malang buat Hata kerana disambut dengan laungan “boo”, “balik”, “komunis” dan “hidup Utusan” oleh wartawan serta kakitangan Utusan Melayu dan turut dihalang oleh seorang kakitangan yang meluru ke arahnya dan menyentap kain rentang yang dipamer oleh Hata. – mynewshub.my

3 comments:

KukuKaki said...

Jahanamlah kau bangsat2 DAP

Anonymous said...

DAP mula melepaskan anjing-anjingnya bagi misi meruntuhkan kepercayaan Melayu terhadap kerajaan dan umno. Hebatnya DAP sebab anjing-anjing perang ini tidak lagi atau belum menjamah babi.

Mereka sedar, hanya dengan bantuan Melayu mereka dapat runtuhkan parti utama Melayu.

Anonymous said...

Bukan susah pun kalau anjing2 DAP ni dah lepas..terajang je..x pun racun bagi mati..tapi jangan lupa samak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive