Thursday 29 November 2012

#IsuAirSgor !! KHALID GAGAP MB TAIK !!




Apa agaknya yang membuatkan Khalid Gagap MB Selangor yang paling haprak tu dendam sangat dengan SYABAS? Mungkin disebabkan SYABAS menolak tawaran Khalid untuk membelinya, lalu Khalid merancang untuk menekan SYABAS dengan menyekat dari sudut kewangan.

Khalid selalu menuduh SYABAS gagal dan tidak buat kerja, kerana gagal menyelesaikan masalah NRW tetapi sebenarnya masalah itu berpunca dari Khalid sendiri.

Khalid menyekat dan membekukan perbelanjaan modal SYABAS, namun Khalid tidak mengakuinya. Khalid menafikan bahawa dia pernah membekukan kewangan SYABAS.

Khalid mendakwa bahawa dia tidak pernah membekukan perbelanjaan modal atau “capex” syarikat konsesi air Selangor, SYABAS, yang mengakibatkan syarikat itu menghadapi masalah untuk mengurangkan peratus air tidak terawat (NRW) di negeri itu.

Mungkin Khalid boleh menafikan di Sidang Dun dengan berbohong begitu, namun fakta membuktikan segala. Khalid lah individu yang bertanggung jawab atas segala kesulitan kewangan yang SYABAS hadapi.

Sejak Khalid menjadi MB pada Kerajaan Negeri Selangor, Khalid telah membekukan capex sebab nak selesaikan penstrukturan. Untuk pengetahuan semua, perbelanjaan modal atau capex adalah untuk menambahbaikkan infrastruktur air di Selangor termasuklah mengganti paip-paip lama.

Macam mana nak minta pinjaman nak gantikan paip-paip lama kalau capex dibekukan. Lepas tu nak cakap kalau tak ade duit, pulangkan Syabas kat kerajaan negeri.

Khalid pun akan buat benda yang sama nak kurangkan NRW dan sudah tentu pinjaman akan dibuat daripada Kerajaan Persekutuan jugak. Oops terlupalah kerajaan negeri duitnya berkoyan, takper boleh lah pakai duit tu. Tak payah bayar duit ibu tunggal yang tengah melalak tu ataupun saman air percuma yang makin bertambah.. Kalau tak cukup kita jual lagi asset..

Baca seterusnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive