Friday 2 November 2012

DAP ANTI MELAYU !!! TONY PUA BABI ANTI MELAYU !!!






Lihat betapa celakanya si tony pua babi ni yang tak habis habis menghentam bangsa Melayu..cara percakapan si BABI ni memang menampakkan DAP memang anti Melayu..

Kenapa Tan Sri Syed Mokhtar sering menjadi mangsa BABI BABI pakatan ?? Sebabnya DAP sememangnya iri hati dan tidak mahu EKONOMI Malaysia dikuasai oleh orang Melayu..Atas sebab itu DAP menghasut Melayu Melayu BODOH dalam PAKATAN untuk membenci sesiapa saja tokoh Melayu yang menguasai ekonomi di Malaysia..

Tujuan DAP BABI bersama sama Pakatan adalah bagi memudahkan mereka menguasai ekonomi di Malaysia jika pakatan berjaya memerintah negara..Dalam ucapan tony pua, tak ada satu pun ayat dia menghentam tokoh korporat bangsa Cina dan India..Dari permulaan hingga akhir ceramah semua menghentam tokoh ekonomi Bangsa Melayu iaitu Tan Sri Syed Mokhtar..

Semua orang tahu Tan Sri Syed Mokhtar beniaga dari kecil.Walaupun beliau tidak berpendidikan tinggi beliau tidak pernah putus asa dalam bidang yang diceburinya.Banyak selok belok perniagaan beliau harungi..




Perniagaan yang beliau lakukan bukannya semua membawa keuntungan..Beliau juga banyak membantu kaum melayu, banyak menderma dan banyak melakukan kerja-kerja amal. Yayasan Al-Bukhari juga adalah salah satu dari usaha beliau..

Yayasan al-Bukhary ditubuhkan pada Mac 1996 sebagai badan kebajikan yang berperanan membantu golongan miskin, menyokong perkembangan seni dan budaya Islam dan juga menggalakkan persefahaman antara peradaban। Antara objektif utama Yayasan al-Bukhary adalah menggalakkan persaudaraan sesama Islam.

Yayasan ini terdiri daripada dua buah bahagian. Satu bahagian menjalankan kerja-kerja kebajikan manakala satu bahagian lagi menguruskan penyaluran dana daripada setiap syarikat yang mana Tan Sri Syed Mokhtar ada kepentingan di dalamnya.

Sehingga kini, Yayasan al-Bukhary membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktiviti keagamaan, kebudayaan dan pendidikan। Selain itu juga, Yayasan al-Bukhary hanya membiayai pelajar miskin.

Antara inisiatif yang dilakukan adalah membiayai pelajar Muslim miskin dari serata ASEAN supaya belajar di Malaysia., rumah anak yatim, madrasah dan juga masjid banyak yang beliau bina. Mungkin banyak lagi perkara yang beliau lakukan, tidak kita tahu.

Jadi kita sebagai orang Melayu dan beragama Islam, adakah kita mahu lihat parti celaka DAP  terus menjatuhkan orang yang banyak berjasa kepada Bangsa Melayu dan Islam ??


2 comments:

Anonymous said...

time ceramah kat taman melati,KL pon dia asyik serang Syed Mokhtar.... xde pon dia serang robert kuok dgn ngeh ko ham

Anonymous said...

Diorang ni klu xde judi,arak ngan riba x leh kaya punye..tu yang gasak orng melayu yang umumnya islam supaya tidak bangkit menolak dan buat desakan menolak kemaksiatan di bumi malaysia..tu yang sentiasa buat isu untuk ubah fikir rakyat dari fikir isu tipu daya kafir kepada fikir orang islam tipu orang islam sendiri..kemudian tepuk tangan..sesungguhnya telah tercatat dalam sejarah orang-orang kafirlah yang memecahbelahkan kerajaan umat islam bila ada umat islam itu lalai..adakah umat islam mahu ditadbir oleh orang kafir?boleh berjayakah umat islam?atau kita redha dengan menjadi hamba2 orang kafir?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive