Sunday 1 July 2012

PADAN MUKA RAFIZI PENDEDAHAN TAK DAPAT SAMBUTAN !!!



AMAT menakjubkan bila pendedahan Rafizi Ramli (budak jambu yang ramai percaya dubornya pernah dijamah Anwar) mengenai projek LRT bagi laluan Ampang bernilai lebih RM 1 billion yang mengaitkan Perdana Menteri, tidak mendapat sambutan.

Sedangkan kalau nak diikutkan dari nilai, jumlah ini jauh lebih besar dari pinjaman RM 250 juta yang diluluskan kerajaan kepada NFC yang menjadi modal besar Rafizi untuk meyakinkan rakyat supaya memilihnya dalam pilihanraya umum akan datang di Parlimen Pandan.

Statistik menunjukkan isu ini kurang dibincangkan di facebook, Twitter dan blog-blog, malah kalau tanya orang kampung, depa just don’t care and don’t bother to know.



Ini perkembangan yang menarik kerana kepimpinan tinggi Pakatan haram dan PKR berharap sangat Rafizi dikenali dengan imej scandal buster, tapi kurangnya atau hampir tidak ada sambutan ke atas isu besar yang dibawanya kali ini benar-benar mengecewakan mereka agaknya.

Antara sebab yang penulis dapat simpulkan kenapa pembohongan Rafizi yang ini gagal ialah pertama, Rafizi sudah banyak menipu rakyat, dalam soal NFC yang dibangga-banggakan sangat olehnya itupun, sudah terbongkar yang Rafizi menipu rakyat kerana Datuk Seri Shahrizat didapati SPRM sendiri sebagai tidak terlibat.

Begitu juga halnya tindakan Rafizi memperalatkan kerani Public Bank untuk mendapatkan dokumen kewangan NFC secara salah, jelas tidak disenangi rakyat.

Kedua, sebabnya syarikat George Kent dari England yang dikatakan kroni Perdana Menteri itu, tidak dapat dipastikan setakat mana kroninya. Malah sehingga sekarang tidak dinamakan pun kroni yang mana satunya.

Berbeza dengan pelbagai tuduhan kronisme yang lain, biasanya ada nama, pelik yang ini tidak ada nama yang disebutkan.

Ini belum lagi disebutkan kenyataan Prasarana Negara Berhad yang mengesahkan kontrak berkenaan belum diserahkan kepada sesiapa seperti di dakwa Rafizi yang bergantung kepada laporan dariBusiness Times. Sejak bila akhbar ganti Prasarana pun kita tidak tahu.



Dek kurangnya bukti kukuh inilah agaknya yang memaksa Rafizi sendiri membuat laporan polis. Dalam kes NFC yang buat laporan kepada SPRM ialah Jingaa 13, sebuah AGO (Anti Government Organisation), bukan NGO, yang dimiliki oleh PKR sendiri.

Bercakap tentang laporan polis ini pun Rafizi masih cuba mencipta gempar, konon tidak buat laporan kepada SPRM kerana tidak percayakan agensi itu. Yang Rafizi terlupa, siapa peduli? Kalau polis rasa kes itu kes SPRM, fail kes berkenaan tetap akan diserahkan kepada agensi anti rasuah tersebut, tidak kira Rafizi suka atau tidak.

Apa sekalipun, semua ini hanya membuktikan bahawa sinar Rafizi semakin pudar dalam senario politik negara. Selain tekanan dari parti lawan, Rafizi sendiri menghadapi tekanan dari dalam PKR sendiri yang tidak senang dengan tindak tanduknya menggunakan ‘dubor’ untuk naik ke atas dengan cepat.

SUMBER MYKMU

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive