Monday 2 July 2012

BILA SI LIDAH BEWAK BERBOHONG !!! SAMPAI MAMPOS PUN TAKKAN MENGAKU


Semua orang tahu yang DAP adalah serpihan kepada Parti Tindakan Rakyat (PAP) di Singapura.. Hubungan yang terjalin antara DAP dan PAP telah sangat utuh sejak sebelum tahun 2008 lagi..Guan Eng cuba menafikan yang Dap tidak mempunyai hubungan sejak parti itu ditubuhkan dari tahun 1966..

Sejarah tidak boleh dibohongi.Sememangnya PAP dan DAP berasal dari parti yang sama dan pernah berkongsi sejarah ketika Singapura masih berada dalam Malaysia (baca sini) Walaupun kedua-dua parti ‘berpisah’, hubungan dan kerjasama, sama ada secara langsung mahupun tidak langsung tetap kukuh sehingga hari ini.



Malah ia makin menjadi jadi bila  DAP memenangi dan berjaya menawan Pulau Pinang..Berbalik kepada sejarah, DAP ditubuhkan bagi menggantikan PAP pimpinan Kuan Yew ketika itu, yang disingkir keluar dari Malaysia pada tahun 1965 kerana mahu menguasai politik tanah air dan menentang hak-hak orang Melayu. Konsep Malaysian Malaysia ciptaan Kuan Yew kini terus dihidupkan oleh DAP.

Hari ini, sebahagian pemimpin DAP masih menjadikan Kuan Yew sebagai mentor. Sentimental dengan pemimpin PAP itu tidak pernah pudar apatah lagi padam. Penasihat DAP, Lim Kit Siang adalah antara orang kepercayaan Kuan Yew ketika dalam PAP. Beliau juga adalah bekas Setiausaha Akhbar Kuan Yew sewaktu zaman mudanya.

Anak Kuan Yew, Lee Hsien Loong kini merupakan Perdana Menteri republik itu. Anak Kit Siang pula, Lim Guan Eng adalah Ketua Menteri Pulau Pinang selain Setiausaha Agung DAP..

Jadi Guan Eng patut tanya BAPAK dia dulu hubungan Dap dan Pap ni macam mana punya kamching..Tak payah la nak berbohong kononya Pap tak ada apa apa hubungan dengan Dap sejak parti itu ditubuhkan..Buat orang gelak saja..


MTK
Patut la orang gelarkan guan eng ni LIDAH BEWAK..Memang betul pun!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive