Thursday 12 April 2012

RAKYAT CINA DI MALAYSIA PATUT BERSYUKUR TINGGAL DI BUMI MALAYSIA ATAS USAHA KERAJAAN BARISAN NASIONAL !!!



Gambar-gambar di atas dan di bawah mencerminkan satu suasana kehidupan di wilayah Hunan di negara China.

Mengikut laporan-laporan media, apa yang dilihat ini bukanlah sesuatu yang ganjil di wilayah berkenaan atau di seluruh negara itu sendiri.

Sudah menjadi satu amalan yang diterima di negara China untuk salah seorang ahli keluarga yang bersekolah membawa bersama ahli keluarganya yang lain ke sekolah.

Baik pihak sekolah mahupun kerajaan negara komunis itu tidak mempunyai kemampuan untuk menghalang perkara berkenaan.





Ini kerana, ibu bapa murid seperti dalam gambar itu terpaksa berkerja untuk memastikan satu keluarga tidak mati kebulur. Jika anak mereka mahu ke sekolah, dia terpaksa membawa saudaranya bersama kerana sudah tentu keluarganya tidak mampu untuk mengajikan pengasuh.

Walaupun data dan statistik memperlihatkan China negara ekonomi kedua terbesar dunia, namun hakikatnya ialah rata-rata rakyatnya yang berjumlah 1.3 bilion orang hidup dalam kemiskinan yang teruk.

Tidak keterlaluan jika kita berkata masyarakat Cina di Malaysia sangat-sangat bertuah dan hidup dalam kemewahan. Pun begitu ada juga kumpulan seperti Dong Jiao Zong yang berterusan menekan kerajaan atas dorongan politik semata-mata.

Kalau ada masyarakat Cina Malaysia yang susah pun, belum ke tahap perlu bawak adik beradiknya ke sekolah. Bersyukurlah sikit kan.
SUMBER

MTK
Walaupun berlainan bangsa MTK turut bersimpati dengan nasib yang dialami oleh gadis cilik ini.Perhatikan betul betul sistem pendidikan di negeri Cjina lebih teruk berbanding di Malaysia.

Sekolah SRJKC
Jadi Permainan kotor pakatan cuba merosakkan sistem pendidikan negara hanyalah untuk sokongan politik semata mata..

3 comments:

Anonymous said...

miskin x pa jgan dok sedap belasah duit rakyat bang. ko banding lah apa pun memang BN wajib ditumbangkan sebab terlalu korup.

Anonymous said...

anon anjing kurap ni mau dok antar ke yunan china saja...

tak bersyukur pada nikmat hidup yg diberikan oleh ALLAH TAALA dgn kesenangan yg melimpah ruah di malaysia...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Kimek pnye mamat kat ats tu..sdp mulut je kata BN korup..kalau BN korup..ko ler yg korup sbab ko tau..hanya yg buat jer yg tau..jadah punya haram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive