Sunday 8 April 2012

PANASS!!! CERITA KEDAI KOPI-WAKIL RAKYAT PAS TAK BOLEH PAKAI,HARAM JADAH PUNYA PAS ???



Semalam masa duk pusing pusing kawasan,singgah sebentar di kedai kopi kat satu kedai..Mula mula turun dari kereta ada la nampak beberapa orang berkopiah duduk lepak dalam tu.

Masa mula nak masuk tu dengaq la perbualan mereka pasal isu politik semasa dan wakil rakyat depa..aku pun selamba masuk la minum dalam warung kopi tu.tanpa cakap banyak perut pun lapaq sapu nasi lemak sebungkus.pastu ada sorang pakcik berkopiah tumpang semeja sekali join aku.aku pun tak kenal sangat,aku pun pelawa dia duduk,dia pun join la sekali dalam kerancakkan geng2 kopiah tu bersembang pasal politik dan wakil rakyat depa.

Aku malas nak masuk campur aku diam saja la tengok gelagat depa ni..Dalam duk gebang gebang tu ada sorang pakcik dia kata aku sangat sangat menyesal bagi undi dekat yb ******* tu jadi wakil rakyat kita..dengan nada kecewa dia pun becerita kat kawan kawan dia tu masalah yang dihadapinya.


Apa lagi Aku pun mula curi curi dengaq la.dia kata masa dia pi jmpa adun tu mintak tolong selesaikan masalah rumah dia..Baru ni ada la kena sikit kena musibah.dia pun dah banyak keluarkan duit nak repair semua tu.jadi yang tinggal ada la sikt lagi lalu dia pun pi mintak tolong yb tu.lepas tu duk dalam berapa minggu yb tu pun mai tengok masalah tu..pada awainya dia kata xpa dia boleh tolong..

Lepas beberapa minggu masalah tu tak selesai lagi,lalu dia pi jumpa sekali lagi yb tu..yb tu dengan selambanya kata bajet kita tak cukup tapi takpa nanti kita kutip duit dari org2 kampung tolong selesaikan segera..

pakcik tu dengan sedihnya kata dekat kawan kawan dia "aku memang cukup menyesal tolong dia pru dulu..aku ni dah la ahli parti depa ada jawatan lagi dlm cawangan..tolong bantu aku sikit pun tak boleh ka?dah jadi kerajaan pun duit takdak lagi.sembang dalam ceramah kata kutip duit balak berpuluh juta.lepas tu duit kita pun kena sapu lagi untuk tabung parti..ini ka negara kebajikan parti aku??Haramjadah punya pas..

Lepas tu pakcik sambung lagi"dah puas aku cari duit last last kena tebalkan muka mintak tolong kat ketua umno bahagian pulak..ketua bahagian tu tau aku ni ahli dan penyokong pas,mulanya dia tanya jugak awat tak mintak tolong kat wakil rakyat tu.. aku pun cakap nak buat macamna datuk, dulu sebelum perintah cakap lain,la ni cakap lain..

Duk selang berapa hari ketua umno tu mai,terus selesaikan masalah.Walaupun dia bukan wakil rakyat kita tapi depa masih tolong.Cuma yang aku sakit hati parti yang selama ni aku duk berjuang langsung tak boleh tolong "Umno baguih lagi tak kira sapa semua dia tolong walaupun dia tu bukan wakil rakyat...ujar pakcik tu..

Mtk yangg duk tengah makan terus gelak2 dengaq pakcik tu duk cerita..jadi apa yg mtk nk ulas sikit kat sini,selama 4tahun pas perintah di kedah apa yang depa buat macam dalam manifesto depa tu.pembangunan apa pas buat kat kedah??mana p duit jalan dari bantuan kerajaan pusat,mana p duit balak berpuluh juta?

Rakyat sendiri ada masalah pun tak boleh nak selesaikan,jadi kerajaan pun duit takdak,yang wakil rakyat tau tiap tiap kali mai ceramah suruh rakyat bagi duit pulak kat depa..Duit projek berjuta juta semua masuk poket bagi kat kroni..


MTK
TERBUKTI PAS BUKAN PARTI YANG BAGUS

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive