Saturday 18 February 2012

PANAS!!! NGO DI KEDAH KENA PAWW 30% OLEH PEMBANTU EXCO KEDAH??



Exco kerajaan Negeri Kedah yang didakwa mempunyai kaitan dengan isu rebat 30 peratus duit sumbangan kepada Pertubuhan Bukan Kerajaan bagi memudahkan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Pengerusi Barisan Nasional Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah berkata langkah berkenaan juga adalah memelihara integriti kerajaan negeri Kedah.

"Saya difahamkan pembantu kepada seorang Exco Kerajaan Negeri telah bercuti sejak isu itu diperkatakan, saya rasa adalah perlu Exco juga bercuti untuk sementara waktu sehingga siasatan SPRM selesai,"



Ahmad Bashah berkata apabila mendapat maklum mengenai kes berkenaan, beliau terkejut dan merasa ia satu tindakan yang tidak betul serta tidak bermoral.

"Ia adalah satu yang sangat tidak bermoral, tidak pernah berlaku dalam mana-mana wakil rakyat sebelum ini mereka mengenakan rebat terhadap sumbangan kepada pertubuhan bukan kerajaan," katanya.

"Wakil rakyat sudah ada gaji dan elaun, mengapa mahu mengenakan caj lagi terhadap pertubuhan bukan kerajaan berkenaan," katanya sambil menegaskan bahawa pertubuhan bukan kerajaan banyak bergantung kepada sumbangan pelbagai pihak.

Ahmad Bashah berkata sekiranya terbukti perkara berkenaan berlaku maka SPRM perlu mendakwa yang terlibat.

Portal Umno Kedah

MTK
SAPA KATA PAS KEDAH TAK TERLIBAT DENGAN SALAH LAKU??BILA PAS PERINTAH KEDAH MAKIN MENJADI JADI SALAH GUNA KUASA!!!

1 comment:

arab said...

salam admin...mohon link kan blog saya..www.hurairahady.blogspot.com

thanks admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive