Thursday 16 February 2012

KASI PANAS!! SELEPAS MADRASAH SALIHIAH,KINI GILIRAN PUSAT DAKWAH PULA MENJADI MANGSA KERAKUSAN PAS KEDAH??!!



MKT hari ini mendapat satu berita yang agak keterlaluan berkenaan PAS Kedah. Oleh kerana terlalu mengejar undi bangsa selain Melayu maka PAS Kedah akan menggadaikan satu lagi simbol agama Islam yang sudah lama bertapak di Bandaraya Alor Setar iaitu Pusat Dakwah Islam Negeri Kedah. Madrasah Salihiah Kangchut pun belum lagi selesai urusannya dengan mahkamah dicadang pula hendak meruntuhkan lagi simbol Islam yang lain pula. Apakah relevannya PAS Kedah hendak melakukan sedemikian rupa?

MKT mendapat berita ini dari salah seorang pegawai di Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) yang menurutnya beliau juga berasa risau dengan kegelojohan Kerajaan PAS Negeri Kedah yang sanggup menggadaikan agama demi mendapatkan undi dari bangsa lain.



MKT juga dimaklumkan bahawa di tapak itu akan didirikan tempat letak kereta untuk menampung kesesakkan lalu lintas di sekitar kawasan tersebut yang menjadi nadi kepada Bandaraya Alor Setar. Khabarnya juga kontrak untuk memajukan kawasan tersebut diserahkan juga kepada orang dari luar negeri Kedah. Dan yang lebih menariknya ianya bukan dari golongan Islam.


MKT juga hendak bertanyakan kepada Kerajaan Negeri Kedah, mengapakah begitu gelojohnya PAS Kedah hendak menjual simbol Islam di Kedah ni? Tidak cukupkah lagi dengan Madrasah Salihiah dijual kepada bangsa lain, hingga Pusat Islam ni pun hendak jual jugak ker? Ingat-ingatlah dosa dan pahala sama,...

Seingat MKT, Selama 51 tahun Kerajaan UMNO/BN memerintah pun tidak pernah sesekali hendak mengusik simbol-simbol Islam di negeri ini, apatah hendak merobohnya..Tetapi PAS memerintah baru sahaja 4 tahun sudah hampir 2 simbol Islam hendak dirobohnya. Islam suruh buat begitu ker? Tepuk dada dan tanyalah iman masing-masing...

P/S dari MKT : Inikah pemerintahan Islam? Merobohkan masjid, surau dan pusat Dakwah? Betullah seperti yang kebanyakkan orang-orang PAS perkatakan, PAS bukan seperti dahulu. PAS sekarang sudah menjadi parti gila. Parti GILA KUASA!!


SUMBER KLIK SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive