Wednesday 18 June 2014

KAHKAH !! ANWAR LARI SEMBUNYI DIBAWAH MEJA SPEAKER BILA DIBELASAH DALAM DEWAN [ VIDEO ]





Siapa kata ahli parlimen baru tidak berani untuk menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Dewan Rakyat?

Inilah yang dibuktikan oleh Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid yang baru menjadi Ahli Dewan Rakyat penggal pertama ketika mempertikaikan setiap kenyataan yang dibentang Anwar di dalam sesi bahas di Parlimen hari ini.

Ia secara tidak langsung menunjukkan betapa Anwar semakin hilang taring serta integritinya sebagai ketua pembangkang.

ehsanAnwar yang buat kesekian kalinya melemparkan dakwaan terhadap usahawan berjaya, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary telah mendorong Ehsanuddin untuk bangkit dan bertanyakan soalan bagi setiap tuduhan yang disebutkan itu.



“Tadi Permatang Pauh cakap dua perkara, satu berkenaan Bernas untung RM2 billion, semalam Alor Setar kata cukainya yang dikurangkan RM400 juta dan di kali dengan empat tahun dapat RM2 billion.

“Keduanya pasal gula ini, orang yang memainkan peranan menentukan harga gula ini bukan Tan Sr Syed Mokhtar, ialah Malaysia Sugar Manufacturing Bhd, jadi dekat mana yang kita kata Syed Mokhtar.

“Saya tak sokong atau pertahankan Syed Mokhtar, saya minta penjelasan,” soalnya kepada Anwar yang juga Ahli Parlimen PKR Permatang Pauh itu.

Sejurus berdepan soalan itu, Anwar berusaha mempertahankan kenyataannya dengan bukti-bukti yang langsung tidak menyokong kepada pernyataanya sebelum ini.

Ekoran jawapan yang tidak meyakinkan itu, Ehsanuddin sekali lagi bangkit dan meminta Anwar untuk menyemak semula fakta dan tuduhan yang dinyatakan itu.

Ia termasuk tuduhan yang mengatakan Syed Mokhtar merupakan individu yang bertanggungjawab menentukan harga pasaran gula di Malaysia.

“Jadi tak betullah apa yangYB cakap tadi, fakta tadi tak betul Permatang Pauh, tadi kata Syed Mokhtar, yang besarnya MSM, Syed Mokhtar tak bekerjasama dari segi harga ini, jadi dekat mana dapat cerita nak tentukan harga ini.

“Saya minta betulkan kenyataan, kenyataan itu tak betul dan saya minta Permatang Pauh tarik balik kenyataan kerana mengelirukan dewan,” katanya bagi mematahkan hujah yang dibawakan oleh Anwar.

Anwar yang nampak autanya berjaya dipatahkan, beliau terpaksa mengunakan speaker untuk menghalang Kota Tinggi dari terus membelasahnya.

Ikuti video Ehsanuddin mematahkan ktuduhan-tuduhan Anwar.-bnbbc.my


1 comment:

Anonymous said...

Kesilapan besar akibat kedunguan Tunku Abdul Rahman ialah memberi kerakyatan kepada gansgter Cina yang bekerja di Lombong Timah dan Paria Buruh ladang Getah. Inilah akibatnya. Mereka mahukan semua yang Melayu ada. Mereka tidak peduli dengan nama MALAYsia, Ketuan Melayu, perlembagaan dan lain lain hak Melayu dan bumiputra. Apa Cina cina ultra kiasu ini lakukan sekarang ialah :-

1. Membunuh ekonomi Bumiputra dengan tidak mengambil Bumiputra bekerja, tidak memberi peluang untuk berniaga di Pusat membeli belah
2. Mengurang nisbah penduduk satu satu kawasan dengan sekatan pembelian rumah oleh Melayu dan Bumiputra demi membanyakkan undi orang Cina
3. Meminta segala -galanya dari Kerajaan terutamany Dato Seri Najib dungu yang terlalu mengikut permintaan Cina Kiasu.
4.Cina Cina kiasu ini menyekat kebebasan penggunaan tulisan Jawi oleh orang Melayu kerana takut mereka tidak faham pesanan dan tulisan Melayu dan Buminputra.
5. Membunuh Melayu dan Bumiputra dengan alasan kemalangan jalanraya.
6. Menyekat bekalan perniagaan Orang Melayu dan Bumiputra.
7. Membuat tuduhan melulu seperti Pengundi Hantu Bangladesh, walhal hampir 100,00 pengundi hantu dari China dan Taiwan di Pulau Pinang, Puchong, Cheras dan Subang Jaya.
8. Merosakkan Bahasa Melayu dengan mengubah perkataan -perkataan kepada Bahasa Inggris.
9. Tidak takut atau hormat kepada Undang Undang Malaysia
10. Menghina Agama Islam, orang Melayu, Bahasa Melayu, Raja-Raja Melayu dan Sistem Pentadbiran Melayu.

Penyelesaian
a. Harus waspada dengan kiasu kiasu ini. Seperti kata Ustaz Riduan Tee.
b. Usahakan supaya hak mengundi dan bertanding serta kerakyatan Cina-Cina kiasu ini dilucutkan
c. Ubah semua sekolah Cina kepada sekolah Melayu
d. Kuasai Pusat membeli belah seluruh Malaysia.
e. Tukar PM yang suka membazir dan keluar Negara kepada Tan Sri Muhyidin Yassin yang lebih berkelayakan dan bermutu tinggi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive