Friday 4 October 2013

BETUL KATA JUTAWAN PAS SI NIK ABDUH ! UMNO KENA TIRU PAS BEBAS POLITIK WANG !!!



Anak Nik Ajis yang zuhud sorang ni kata Umno kena tiru macam Pas sebab parti tu bebas dari politik wang..Bersih dari segala bagai salah laku baru boleh kekal relevan..

Bila ditanya pasal politik wang dalam Pas, Nik Abduh al zuhud nie kata Pas bebas dari amalan politik.Kalau ada pun dia kata pimpinan Pas akan ambil tindakkan..

Betui ke Pas akan ambil tindakkan? Jika kita lihat landskap politik Pas sekarang ni, banyak yang sanggup buat apa saja untuk dapatkan jawatan..

Jangan tipu kata Pas bebas politik wang.. Bapak Nik Abduh sendiri pun buat benda yang sama ketika PRK..





Tak payah nak belagak kata Pas bebas politik wang..Malah Pas lebih teruk sampai sanggup bersekongkol dengan proksi barat untuk dapatkan kuasa..

Umno sewajarnya mencontohi budaya politik Pas yang bebas daripada politik wang jika ingin melihat parti itu kekal relevan dan terus diterima masyarakat di negara ini.

Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz berkata, sudah sampai masanya Umno berubah dengan melakukan perubahan drastik dan bukan sekadar janji kosong, sejajar dengan laungan transformasi pada pemilihan parti itu tidak lama lagi.

"PR dan Pas menyeru parti-parti politik di negara ini mengamalkan budaya politik bersih dan sihat.

"Umno yang telah dikenali oleh masyarakat dengan politik wang sejak sekian lama.

"Umno perlu berubah dan kita harap usaha dan janji mereka untuk berubah itu dilaksanakan oleh semua pimpinan Umno," katanya kepada Sinar Harian Online.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir yang menggesa Umno menjaga imej parti itu daripada mengamalkan politik wang khususnya menjelang pemilihan pucuk pimpinan parti itu bulan ini.

Ketika ditanya budaya politik wang dalam Pas, Nik Abduh menegaskan parti itu bebas daripada amalan tersebut dan tindakan tegas boleh diambil jika ahli Pas didapati cuba mengamalkannya.

"Pas bebas (politik wang) dan rakyat tahu Pas tidak pernah mengamalkan politik wang," katanya lagi.

1 comment:

tukang telek said...

Pegeraa.. Cakap takbur. Jangan nak temberang kami, jangan ingat rakyaat ni bodoh macam pemimpin pemimpin PAS, dengan puak anggok saja boleh lah nak kencing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive