Friday 23 August 2013

HINA ISLAM SALAH SATU DARIPADA KEBEBASAN BERSUARA KAMI !! ALVIVI



Mahkamah Seksyen hari ini menangguhkan sebutan kes melibatkan pasangan blogger sex, Alvin Tan Jye Yee, 25 dan Vivian Lee May Ling, 24 setelah mereka memohon untuk menyemak semula kesahihan salah satu daripada tiga pertuduhan yang dikenakan terhadap mereka.

Hakim Murtazadi Amran telah meluluskan permohonan yang diwakili peguam Choong Joo Tian dan menetapkan tarikh pengurusan kes berakhir pada 19 September akan datang.

Choong yang mewakili anak guamnya telah memfailkan semakan semula terhadap Seksyen 298(A) apabila dia melihat pertuduhan tersebut tidak berkaitan dengan anak guamnya.



“Secara jelas ia melanggar kebebasan bersuara dan perlu disemak semula pertuduhan tersebut,” jelas Choong di perkarangan Mahkamah Seksyen di sini pagi tadi.

Alvin dan Vivian bagaimanapun enggan menjawab soalan-soalan yang diajukan wartawan.

Menurut Choong, sebutan pertuduhan terhadap anak guamnya akan diteruskan selepas permohonan mereka itu telah mendapat keputusan daripada Mahkamah Tinggi.

Seksyen 298(A) Kanun Keseksaan memperuntukkan kesalahan atas alasan agama yang boleh menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan atau permusuhan, benci membenci atau niat jahat atau memudaratkan pemeliharaan keadaan harmoni atau perpaduan.

Sabit kesalahan, boleh dihukum penjara tidak kurang dua tahun dan tidak lebih lima tahun.
Selain daripada pertuduhan tersebut, mereka turut dituduh di bawah Akta Hasutan 1948 dan Akta Penapisan Filem 2002.

2 comments:

Anonymous said...

“Secara jelas ia melanggar kebebasan bersuara dan perlu disemak semula pertuduhan tersebut,” jelas Choong di perkarangan Mahkamah Seksyen di sini pagi tadi.

Kalau orang lain nak gunakan kebebasan bersuara, kamu tuduh rasis pulak! Ini lah contoh dan bukti manusia HIPOKRIT.

Anonymous said...

Si CINABINATANG-GILA-PORNO-SEKS dan loyar-loyar SAMPAH mereka ini jgn. nak gertak umat Islam/Melayu dgn. "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis! Kat Barat pun yg. asyik MELALAK psl. ini, jgn. harap bagi kebebasan bersuara utk. MENGHINA agama kaum Yahudi (tapi Islam boleh hentam - memang HIPOKRIT si Barat!). Yg. herannya, ramai migran Cina/India kat Barat ni tahu pula diam mcm. penakut; tak pula tahu MENGHINA agama Kristian, agama rasmi Barat!

Dan kat Barat, bukan shj. PR, Kerakyatan pun boleh ditarik balik, terutamanya ke atas umat Islam yg. dituduh sbg. teroris! Tak pula diHENTAM si loyar-loyar /NGO-NGO HIPOKRIT DAPigs/PKR!

Maka, di Barat pun, hak asasi bukannya MUTLAK (absolute)! Tapi kalau kat Dunia Islam/Dunia Ketiga, bukan main mahu si Barat-Zionis HIPOKRIT, paksa kita ikut segala macam undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis mereka dan dgn. mutlak pula tu! Pergi MAMPUS!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive