Tuesday 25 June 2013

ISU AIR KEDAH !! PUNCA PUNCA KENAPA GUAN ENG TAK SEDUT AIR DARI SUNGAI PINANG DIDEDAHKAN !!! @MukhrizMahathir @cmlimguaneng



Pulau Pinang mempunyai beberapa sungai yang mampu menampung keperluan seluruh penduduk Pulau Pinang seperti Sungai Juru, Sungai Pinang dan Sungai Jejawi.. Tetapi kenapa kerajaan Pulau Pinang masih mengharapkan air dari Sungai Muda yang dialirkan dari empangan muda di Kedah sedangkan ketiga tiga sungai yang ditulis diatas mampu dibekalkan keseluruh Pulau Pinang ??

Sedut air dari Kedah tanpa membayar satu sen lepas  kata Pulau Pinang ada hak keatas Sungai Muda hanya untuk mengelak dari membayar sumber bekalan air.. Misal kata kerajaan Kedah tutup empangan muda dan lencongkan aliran sungai ke arah lain, agaknya Kerajaan Pulau Pinang nak sedut air dari mana ??

Sungai Juru ??





Sungai Pinang ??


Atau Sungai Jejawi ??




Kerajaan Pulau Pinang sepatutnya menghargai usaha kerajaan Kedah memelihara sumber air bersih di Sungai Muda dari tercemar dengan membayar setiap sen bagi setiap meterpadu yang disedut dari Sungai Muda.Bukannya terus mempolitikkan air..

Jika dilihat pada gambar gambar diatas mungkin anda tahu kenapa Guan Eng tidak mengunakan sumber air dalam negeri Pulau Pinang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive