Saturday 4 August 2012

PANASS !!! BEKAS STAF GUAN ENG MILIKI RUMAH 1.8 JUTA ?? SIFAR RASUAH LA SANGAT




SUNGAI PETANI - “Saya hanya beri masa satu minggu kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng untuk tampil beri penjelasan berhubung isu pemilikan rumah mewah oleh bekas kakitangannya.

“Jika masih enggan tampil, Kita sedia mendedahkan individu yang dimaksudkan," tegas Bendahari Pemuda Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) Kedah, H’ng Sau Ping berhubung pemilikan rumah mewah bekas kakitangan pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang bernilai RM1.8 juta.

Menurutnya, tambah menghairankan, kedudukan rumah mewah beralamat di Jalan Chemor, Georgetown itu difahamkan berada berdekatan antara satu sama lain dengan rumah Guan Eng.

“Kita mahukan Guan Eng beri penjelasan bagaimana seorang bekas kakitangan pejabatnya boleh memiliki rumah semewah itu,” katanya.



Sau Ping berkata, sekiranya rumah berkenaan disewa sekalipun ia masih berada pada kadar bayaran yang tinggi melebihi RM3,500 sebulan.

“Dengan gaji seorang kakitangan pejabat Ketua Menteri, adakah ia mampu memiliki rumah berkenaan.

“Kita mahukan penjelasan daripada Guan Eng tentang perkara ini yang berkemungkinan ada hubungan ‘istimewa’ dengan individu yang dimaksudkan,” katanya.

Katanya, maklumat berkenaan diperoleh daripada pemimpin kanan PKR beberapa hari lalu.

Menurutnya, identiti bekas kakitangan itu perlu dirahsiakan terlebih dahulu dan akan membuat pengumuman sekiranya dirasakan sesuai.

Namun, dakwanya, individu berkenaan masih lagi berkhidmat dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Sau Ping berkata, dia memberi masa seminggu kepada Guan Eng untuk tampil beri penjelasan berhubung isu berkenaan dan tidak teragak-agak mengumumkan identiti bekas kakitangan itu sekiranya gagal berbuat demikian.

MTK
JAWAB LA GUAN ENG

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive