Thursday 28 June 2012

PANASS !! GUAN ENG LUPA 13 MEI TAPI INGAT MEMALI !!



Guan Eng seorang lelaki paling celaka, dalam setiap isu yang dibangkitkan mesti ada saja bersangkut paut dengan UMNO..Terbaru si celeng celaka ni kata hudud ni mainan UMNO/BN sebab tak ada modal nak main..

Apakah si celeng ni sudah lupa pada bulan Mei yang lalu siapa yang mula panaskan isu hudud ni??



Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahannegara.
Menurutnya, hudud akan dilaksanakan terlebih dahulu kepada umat Islam sementara bukan Islam diberi pilihan (untuk menerimanya atau tidak).

"Bagaimanapun, ia mesti dilaksanakan mengikut proses demokrasi. Kita dahulukan yang mana dahulu, kita selesaikan masalah, atasi kemiskinan dahulu.

"Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, hukum mencuri tidak boleh dijatuhkan sekiranya gaji minimum tidak dilaksanakan.

"Sebagai contoh, gaji minimum kena ada, kalau dia mencuri sebab gaji tak cukup, ia (hudud) tak boleh dilaksanakan sebab tak cukup syarat nak laksana hukum ini, itu kena faham.
"Masalah pengangguran diselesaikan dulu baru (hudud) dilaksanakan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mengadakan ceramah Pra-Bubar Parlimen di Kuala Berang, di sini, semalam. - Bernama

Sekarang sapa yang bangkitkan dulu isu hudud ni kalau bukan pas sendiri? Bila pas buka mulut isu hudud mesti celeng celeng celaka Dap ni akan bangkit menentang..Tapi bila si celeng ni bersemuka dengan totok pas maka dibiawakkan lidahnya menuduh UMNO/BN yang memulakan isu hudud ini..

Bab hudud satu hal tapi yang lebih panasnya bila si celeng ni cakap sepanjang sejarah negara kita tak pernah dengar pas mahu pun dap bunuh melayu dan bukan melayu tapi peristiwa memali membuktikan siapa yang perlu kita takuti..


Apakah si celeng ni lupa kisah 13 Mei 1969 ?? Walaupun MTK belum lahir tapi tragedi hitam itu masih terpahat dalam ingatan bila kaum kaum DAP laknat ni mengusir menghalau orang melayu membunuh orang Melayu yang ketika itu diketuai oleh Dap sendiri..





Kenapa guan eng langsung tidak menyebut tragedi 13 Mei ?? Apakah guan eng sudah lupa siapa pencetus tragedi berdarah itu ??

Kenapa guan eng nak ambil tahu sangat kisah memali ?? Apa maksud guan eng 'peristiwa Memali membuktikan siapa yang perlu kita takuti?'

Baca kupasan menarik pasal guan eng kat sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive