Saturday 30 June 2012

BONGKARR !!! PUSAT JUDI DISEBALIK KAFE SIBER DR DZUL BERTANGGUNGJAWAB !!

Kewujudan kafe siber di sekitar Kuala Selangor membimbangkan penduduk berikutan khuatir anak mereka terjebak perjudian haram.


KUALA SELANGOR-Kewujudan kafe siber seperti cendawan tumbuh selepas hujan di kawasan deretan kedai di sekitar Sungai Buloh, Jeram di sini menimbulkan kebimbangan kepada penduduk setempat.

Dakwa penduduk, penyalahgunaan kafe siber dengan kegiatan perjudian haram di beberapa kafe siber yang dikenal pasti wujud begitu mengecewakan mereka berikutan anak penduduk
menjadi mangsanya.

Menurut penduduk, Salleh Karman, golongan muda dilihat menjadi mangsa mudah untuk sindiket terbabit berikutan mudah terikut dengan ajakan rakan sekali gus terjebak kancah perjudian tanpa disedari.

“Saya pernah berkunjung ke salah sebuah kafe siber yang ada di kawasan Sungai Buloh, Jeram dan mendapati pelajar tanpa malu memakai seragam sekolah dan berseronok bermain
permainan online ketika waktu sekolah.


“Ketika ditegur, mereka buat tidak tahu sahaja dan masih tidak berganjak untuk terus bermain,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Majlis Daerah Kuala Selangor, Azahari Sairin berkata, setakat ini pihaknya masih belum menerima aduan bertulis daripada mana-mana pihak berhubung isu kafe siber yang menjalankan perjudian haram.

“Bagaimanapun, pihaknya pernah menjalankan operasi bersama polis di beberapa kawasan yang disyaki menjalankan perjudian haram.

“Namun, serbuan dibuat tidak memperoleh sebarang bukti yang menunjukkan wujudnya operasi perjudian haram menyebabkan pihaknya tidak dapat mengambil sebarang tindakan," katanya.

SINAR

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive