Tuesday 24 April 2012

BERI PENDIDIKAN PERCUMA ?? PAS PEMBOHONG BESAR



NAMPAKNYA strategi Pakatan Haram mahu menipu rakyat dengan agenda memansuhkan PTPTN dan memberikan pendidikan percuma membawa padah kepada diri mereka sendiri. Kononnya, mahu menyerang kerajaan, tapi nampak “peluru makan tuan”…

Pakatan Haram mendesak agar rakyat diberikan pendidikan percuma, tapi mereka sendiri tidak memberikan pendidikan percuma di pusat-pusat pengajian tinggi yang bernaung di bawah parti mereka.

Sebagaimana kita tahu, Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) merupakan sebuah intitusi pengajian yang bernaung di bawah PAS. Malah IPTS itu kini beroperasi sepenuhnya di Markaz PAS di Taman Melewar dan banyak mendapat bantuan dari parti itu.

Persoalannya, jika benar PAS mahu rakyat mendapat pendidikan secara percuma, mengapa perlu mengenakan yuran terhadap para mahasiswa di KUIZM?

Menurut laman rasmi IPTS milik penuh PAS itu, seorang pelajar yang mengambil kursus diploma sahaja, dia perlu membayar sebanyak RM1,500 untuk satu semester! Bayangkan berapa banyak semester yang harus dilalui oleh seorang pelajar untuk tamat kursus diploma…

Sambung baca seterusnya ..

1 comment:

Unknown said...

Pakatan mmg mcm tu, cuma pandai janji tp x pernah ditepati..

NURUL IZZAH TERDESAK!! CUBA SABOTAJ PENGUNDI BN LEMBAH PANTAI!! baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive