Saturday 24 March 2012

PANAS!!! AZMIN TUNJUKKAN KEBODOHAN DEDAH SALAH GUNA WANG RAKYAT SESAMA SENDIRI



Akhirnya bermula serang-menyerang, membuka segala pekong sesama Pakatan Haram, yang selama ini menghalalkan tabiat menyalah guna wang rakyat di Selangor secara senyap-senyap. Pendedahan ini boleh dinilaikan apabila Azmin Ali mendedahkan salah guna wang rakyat oleh bekas pemimpin Pakatan Haram. Dengan ini terbuktilah selama ini corak pemerintahan Selangor di bawah Pakatan Haram, lebih mengutamakan kroni. Bila kroni kena pecat baru hendak dedah sana-sini. Bagaimanapula dengan kroni yang masih dalam Pakatan Haram adakah akan terus dilindung demi kepentingan bersama antara pemimpin Pakatan Haram?



malaysiakini-
Bekas exco kerajaan negeri Datuk Hasan Ali didakwa membazirkan ratusan ribu ketika memegang jawatan khususnya ketika mengubahsuai pejabatnya, kata ADUN PKR bagi kerusi Bukit Antarabangsa Azmin Alipada sidang dewan undangan negeri Selangor hari ini.

Semasa perbahasan titah diraja, Azmin berkata bekas exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal agama Islam, adat Melayu, infrastruktur dan kemudahan awam telah membelanjakan RM300,000 untuk pengubahsuaian pejabat beliau.

Itu cerita dari pihak Azmin Ali dan lain pula cerita dari pihak Hasan Ali-
Beliau yang juga bekas exco kerajaan negeri Selangor turut mempersoalkan sikap seorang individu yang menjawat jawatan tertinggi di tiga buah syarikat di Selangor apabila menerima elaun, termasuk berbelanja mewah sehingga ratusan ribu ringgit.

“Individu ini pergi ke Shanghai (China), Chiangmai (Thailand) dan Perth (Australia) membabitkan kos kira-kira RM130,000 dalam tahun yang sama. Saya bukan iri hati tapi saya memikirkan tentang hak rakyat.

“Saya hairan kenapa dia asyik ke luar negara dan seolah-olah tiada kerja dalam negeri ini. Sebab itu, saya cadangkan hadkan bilangan untuk seseorang itu menjawat jawatan. Kalau dia nak pegang jawatan yang banyak pun, kita kena hadkan elaun yang diterima,” ujar beliau. sumber

Rakyat patut menilai semula, antara golongan pemimpin Pakatan Haram ini bukan boleh dipercayai bulat-bulat. Cakap orang pandai tapi diri yang sebat lebih!! SETERUSNYA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive