Thursday 12 January 2012

#SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH !!! PAS KEDAH ALAMI ZAMAN KEHANCURAN YANG AMAT DASYAT??




Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, Sultan Kedah yang juga YDP Agong telah bertitah kepada Dato’ Syeikh Muhamad Baderudin Bin Haji Ahmad, Mufti Negeri Kedah setelah beliau Merafaksembah mengadap Tuanku Sultan bagi memohon perkenan Tuanku terhadap Fatwa Kedua yang Menghalalkan Pencerobohan Tanah Wakaf dan Meruntuhkan Madrasah Salihiah bagi tujuan pembinaan Pusat Sosial & Membeli Belah diatas Tanah Wakaf tersebut.

Titah Baginda pada Dato Mufti,
'selesaikan isu madrasah dimahkamah sebab perkara ini dah jadi kes mahkamah'
*sumber istana.

DAULAT TUANKU !!!...



INILAH YANG DINAMAKAN RAJA BERPELEMBAGAAN
Dalam hal dan Isu ini Baginda Tuanku Sultan Kedah telah lakukan mengikut ketentuan undang-undang dan perlembagaan negara. Sekiranya Tuanku Sultan sendiri Iklas dan Jujur dalam melaksanakan tanggungjawab Baginda, kenapa kita sebagai orang kebanyakan (rakyat) masih GAGAL mencontohi baginda Tuanku ?

Dalam pada itu semalam mufti kedah telah mengeluarkan kenyataan berhubung dakwaan terhadapnya



**akhirnya mufti sendiri mengakui bahawa secara rasmi pihaknya belum berbuat demikian dan akan hantar wakil majlis fatwa negeri menghadap Tuanku bagi memperjelaskan keputusan secara terperinci.**

Jadi mereka mengeluarkan Kenyataan Rasmi tanpa merujuk dan Mempersembah Maklum kepada Ketua Agama Islam bagi mendapat Perkenan.tetapi kenapa tanah tersebut sudah di jual??sedangkan fatwa dari majlis fatwa negeri belum di gazetkan?


BACA LEBIH LANJUT PADI JANTAN

MTK
jawap la hampa dalam court nanti

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive