Friday 28 March 2014

PANASS !!! KENAPA IKHWAN PILIH @NAJIBRAZAK BUKANNYA ANWAR, HADI DAN NIK AZIZ ?? @MukhrizMahathir @tunfaisal





Usaha untuk menghancurkan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin hari ini di Mesir sangat jelas. Mahkamah di Mesir baru baru ini telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Mohammed Morsi. Mereka didapati bersalah atas tuduhan kononnya menyerang dan membunuh anggota polis mengikut laporan BBC.

Terdapat 1,200 lagi yang menunggu hukuman. Hampir semuanya adalah ahli Gerakan Ikhwanul Muslimin.
Ikhwanul Muslimin adalah sebuah gerakan Islam terbesar di zaman moden ini.

Tatkala pembangkang di Malaysia menuduh kerajaan BN sama seperti pemerintah Mesir sekarang yang melakukan penindasan terhadap Morsi dan penyokongnya, Ikhwanul Muslimin pula memilih Ds Najib untuk membantu menyelamatnya 529 penyokong mereka yang dikenakan hukuman mati mengunakan saluran diplomatik..



blog Pas bertanya di mana DS Najib

Kenapa mereka tidak memilih pemimpin pakatan seperti Anwar, Hadi Awang dan Nik Aziz yang seringkali medakwa diri mereka juga menerima nasib yang sama seperti Ikhwanul Muslimin ??

Jawapannya pemimpin negara negara Islam di Timur Tengah sangat menghormati kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Barisan Nasional sejak dari zaman ayahanda Tun Dr Mahathir lagi..


Nama ayahanda Tun M sering disebut di akhbar2 tempatan arab

Morsi bersama YAB PM
Morsi bersama DS Khaled Nordin

PM bersama pemimpin  Palestine



Mereka cukup menghargai sumbangan dan peranan Malaysia yang pentingkan keamanan dan kesejahteraan umat Islam di Timur Tengah lebih lebih lagi Negara Palestine dan pergolakkan politik di Mesir..

Morsi juga pernah beberapa kali bertemu dengan YAB Perdana Menteri sebagai menghargai sumbangan kerajaan Malaysia.. Pemimpin Pembangkang pula hanya menangguk di air yang keruh tapi apa sumbangan mereka ?? Nothing !!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive