Saturday 8 February 2014

BILA ADUN PAS KEDAH MENGANGGAP DIRINYA LEBIH MULIA DARI TUHAN






Mungkin menganggap dirinya lebih mulia dari tuhan, Ahmad Yahaya cuba sabotaj program Kedah Berselawat yang dianjurkan oleh kerajaan negeri.. Beliau yang juga Adun Alor Mengkudu mengelar Mukhriz sebagai sesumpah mengunakan Islam bertujuan untuk meraih sokongan politik di Kedah..


Dewan Ulama PAS Negeri Kedah menyifatkan penganjuran Kedah Berselawat sebagai pendekatan pragmatik Kerajaan BN Negeri Kedah yang semata-mata bertujuan politik.

“Sejak awal lantikannya memimpin Kedah lagi, beliau menunjukkan kemesraan menerusi penampil berjubah dan mendekati agamawan. Tetapi pendekatan itu lebih kepada individu sahaja, sebaliknya kepada kepentingan Islam beliau khianati.



“Malangnya, Islam hanya digunakan Mukhriz untuk kepentingannya dan beliau dilihat keseorangan kerana Umno-BN tidak mungkin seiring bersama beliau dalam hal itu. Selain itu terbukti program tersebut dijadikan agenda politik pragmatiknya kerana diubah dari tujuan asal iaitu Majlis Selawat Sempena Sambutan Keputeraan Sultan Kedah,”

Segala pendekatan ala sesumpah ini bersifat sementara sahaja yang bertujuan meraih sokongan politik semasa dan bukan bertujuan menjadikan Islam sebagai pegangan hidup dunia dan akhirat.

Kenyataan Ahmad Yahaya sebenarnya mencerminkan bahawa dirinya bukan seorang pemimpin berjiwa Islam sebaliknya beliau boleh dianggap sebagai tokong atau tuhan jadian yang menghasut rakyat untuk membenci sesama Islam yang lain melakukan sesuatu kebaikkan untuk Islam dan rakyat..

Salahkah Kerajaan negeri menganjurkan program Mahabbatul Rasul Kedah Berselawat?? Program ini bertujuan untuk mengingati Rasulullah, ajak rakyat datang beramai ramai berselawat memperingati bagina pun salahkah.? Bukan buat ceramah politik macam Pas.

Adakah itu melanggar undang undang Islam atau melanggar akta jenayah ? Kenapa Ahmad Yahaya nak halang program berkenaan ? Adakah disebabkan kelantangan kerajaan negeri membanteras ajaran Syiah di Kedah ?

Takkan kerajaan negeri nak anjur selawat kat imam imam Syiah ??Bagi aku, ini adalah satu kenyataan bodoh dari bekas ketua pemuda Pas negeri Kedah.

Kalau tak puas hati dengan pendekatan kerajaan BN untuk Islam yang dibawa oleh Datuk Seri Mukhriz Mahathir, janganlah nak jatuh hukum kat orang lain.. Bercakap tu bercakaplah atas dasar Islam, jangan pasal Islam pun nak politikkan..

8 comments:

Anonymous said...

Utk kesekian kali, boleh x tolong bersifat husnuz zaan. Bersangka baik dgn org. Sejak dari dulu, perangai PAS x bnyk berubah. Benci..benci..benci....tu yg kurang popular tu. Kalau PAS ambil pendekatan dgn akhlak tinggi. Aku rasa PAS akan dihormati ramai org dan ramai akan tertarik dan masuk PAS. Tpi bile DNA syiah ade dlm diri PAS....PAS x kn ke mana2.

Xpas said...

Apa yg di dalam hati, niat dan keikhlasan seseorg hanya Allah swt yg mengetahui, dan Dialah yg menilainya.
Dlm PAS, bukan hanya ahli biasa dan penyokong, yg bergelar ilmuan pun melupakan (atau sengaja dilupakan) peringatan Allah swt dlm Surah Al Hujurat ayat 1.

bluk said...

ni la nm dy riak.dengki,busuk hati.knyataan yg cuma mnunjukkan tahap mn akal dy.puak2 ni igt Islam cuma utk depa

Anonymous said...

Apa nak jadi adun seorang, elok2 orang tak tau perangai hang..laani semua dah tau hang busuk hati, buruk sangka pada kebaikan orana lain, awat hang ingat semua perkara hang tau, hang tu pun tak tentu lagi boleh buat macam mana depa buat...buat malu pas saja lah hang ni mad yahya ooii.t

Anonymous said...

Cuba kita tgk org PAS terutama pemimpin mereka.. mereka jd TAK KETAUHALA.. bila BN buat program Islamik yg tiada kena mengena dgn politik mereka spt Syaitan yg kepanasan di baca ayat2 Allah..

Semakin JAHAT PAS ini xubah spt Arab JAhiliyyah tp hidup di zaman moden.. yg takut dgn kebangkitan Islam..

Semasa mereka perintah program Islamik dianjurakan di Suka Menanti, apakah UMNO bantah atau tentang? Malah ramai org2 UMNO joain sekali tanda Islam itu bersatu.. begitu indah.

Tp bila Kerajaan Kedah skrg mahu teruskan agenda Islam..tiba2 PAS jd spt iblis yg kepanasan.. hujah2 munafik di lampirkan.. program selawat.. apa yg takut sgt?

pergi progam ibadah.. majlis ilmu Agama..anjuran Majlis Mufti sb mestilah MB sbg ketua negeri kena support dn join.. klu xsupport nnt puak hangpa kata pulak Mukriz ni anti Islam..

inilah puak2 PAS.. mereka semakin sempit hidup.. mereka tk kenal Allah..

DAP yg jd sesumpah pura2 dgn perjuangan PAS.. kenapa sangka baik pd DAP tp UMJO yg tulen Islam dituduh bukan2?

Tk selamatlah PAS>.dunia akhirat.. buatlah selagi mana rasa megah dh hebat menghasut manusia kpd kejahatan..

PAS Laknatullah!!

Anonymous said...

Puak-puak PAS ni memang celaka betui, buat apa pun salah. Orang kafir menyebut ayat2 suci Al-Qur'an tak salah pula, hampa jilat jubur depa. Kalau macam ni sampai mati pun aku tak akan sokong PAS.

Yang baik kita kata baik, yang buruk kita kata buruk, apa salahnya? Siapakah yang bertuhankan parti? Siapakah yang telah menjual nama Allah untuk memenangi pilihanraya? Tidakkah Nik Aziz sudah mengaku sekarang yang nama Allah tidak boleh digunakan di dalam bible? Cuba fikir2kan, siapakah yang syaitan sebenarnya?

Anonymous said...

apalah nk jadi makin lama makin sesat, jahanam yang x bleh d baiki , ambik stemrol ldnyek buat lain he he he

Anonymous said...

Bukan masalah politik dsb... khusus berhimpun beramai-ramai untuk beselawat, menganggap ia adalah ibadah dan mengharapkan pahala dari Allah sedangkan ia tidak ada contoh dari Rasulullah dan para sahabat maka ia adalah bid'ah. Para sahabat adalah manusia yang paling faham agama, paling cinta serta kasih kepada Baginda Nabi SAW..namun tiada dalil sahih yang menunjukkan mereka berhimpun dan berselawat beramai-ramai semasa hayat Baginda atau selepas kewafatannya. Adakah kita lebih faham agama ini lebih dari mereka? Takutlah kepada Allah dari mengada-adakan perkara baru di dalam agama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive