Wednesday 27 February 2013

PANASS !!! PATUT LA NIK AJIS NAIK ANGIN BOIKOT KONVENSYEN RUPANYA ADA CERITA......



Nak tau sebab apa Nik Ajis tak julang buku manifesto tu?? Nik Ajis boikot sebab Rafizi lembu tu tak masukkan tuntutan bayaran royalti minyak kepada Kelantan..Sebaliknya memilih Sabah dan Sarawak..

Patutlah mengamuk sakan orang tua tu..Bejuang bagai nak gila last last Kelantan diabaikan.. Peliknya Salah seorang jawatankuasa pembikin manifesto pakatan Dr Dzulkefly kata kesilapan itu berlaku ketika di cetak..Baca kenyataan di bawah



Pakatan Rakyat mengakui ‘terlepas pandang’ isu tuntutan bayaran royalti minyak untuk negeri pengeluar minyak yang didapati tidak dimasukkan dalam manifesto ‘Pakatan Harapan Rakyat’.

Salah seorang anggota jawatankuasa dasar tersebut Dr Dzulkefly Ahmad mengakui bahawa manifesto itu hanya menyebut pemberian royalti petroleum dan sumber hidrokarbon kepada Sabah dan Sarawak dari 5 peratus ke 20 peratus.

“Ia silap. Sepatutnya ditulis ‘negeri pengeluar minyak, bukan Sabah dan Sarawak’ sahaja.

“Bila dicetak ia tidak datang begitu (iaitu menyebut) negeri pengeluar minyak. Ia amat diralati. Kami telah difahamkan semalam,” kata MP Kuala Selangor itu.


Katanya lagi, anggota jawatankuasa manifesto Pakatan itu, pihaknya selepas ini akan mencetak manifesto tersebut dengan menulis ‘negeri pengeluar minyak”

2 comments:

Anonymous said...

pakatan pun tau kelantan tak berhak dpt royalti seban minyak bkn dalam lingkungan kawasan mereka

Anonymous said...

Cetak pun tak betul. cakap lagi la pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive