Tuesday 30 July 2013

LIM ANAK BERANAK SAKIT HATI BILA KOMUNIS DI SENTUH



Bermati-matian sungguh dua beranak, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, yang begitu terkenal dengan sifat “chauvinis ultra kiasu”nya mempertahankan ideologi komunisme dan filem kontroversi “The New Village” yang sedang hangat diperbualkan sekarang.

Jika si bapa menyerang Tun M yang menganggap kaum Cina tersepit di dalam “Chinese dilemma”, si anak pula sebok mempertahankan filem perjuangan komunis di Tanah Melayu itu.

Bila Tun M menyatakan kebenaran bahawa generasi Cina di zaman ini seolah-olah “lupa daratan” dan “naik tocang”, Kit Siang serang mantan Perdana Menteri itu dengan menganggap beliau sebagai pencetus ketegangan kaum.

Bila filem The New Village mendapat tentangan hebat dari majoriti bangsa Melayu dan Bumiputera yang dizalimi pihak komunis hinggakan filem tersebut berjaya “ditahan” dari disiarkan pada umum, Guan Eng pula tampil mempertahankan filem itu.



Tebal sungguh sifat “chauvinis ultra kiasu”, semangat “komunisme” dan rasis di dalam “Dinasti Lim” itu, bukan? “Sudah terang lagi bersuluh”, namun mereka tak tahu malu enggan mengaku sifat-sifat sebenar mereka itu…

Persoalannya, apakah kita semua terlalu “naive”, tolol dan bodoh untuk menilai sifat yang ada pada dua beranak yang menguasai DAP itu?

Pada saya, memang benar apa yang dikatakan Tun M itu. Jika saya berbangsa Cina sekalipun, saya akui kebenaran yang ditegaskan Tun M di akhbar NST itu. Memang bangsa Cina di zaman ini yang tidak kenal erti nilai kemerdekaan tidak tahu menghargai perkongsian kuasa di dalam kerajaan BN.

Berbanding dengan lapis golongan kaum Cina yang pernah melalui zaman sebelum merdeka dan ketika nenek moyang kita memperjuangkan kemerdekaan, mereka dulu jauh lebih sayangkan Tanah Melayu dan menghormati “sosial kontrak” yang dipersetujui.

Sebab itulah kita tidak pernah dengan orang Cina dulu berani persoal hak keistimewaan Melayu, Islam dan Institusi DiRaja. Berbanding sekarang, lihatlah sendiri betapa kurang ajarnya generasi baru Cina yang jelas tidak sedar diri!

Selain itu, saya terkejut juga dengan hujah bodoh yang dikatakan Guan Eng berhubung filem The New Village itu. Mulanya Pemuda UMNO gesa supaya filem itu tidak ditayang kerana ia seolah-olah membayangkan komunis sebagai “pejuang kemerdekaan”.

Guan Eng pula cuba tunjuk “hero” komunis apabila cuba menempelak Pemuda UMNO, kononnya pernah menjalin hubungan dengan Liga Pemuda Komunis China(CYL) dari negara tembok besar itu sebelum ini.

Saya tak tahu di mana Guan Eng letak akalnya, mungkinkah di kepala lutut? Tidakkah dia tahu apa bezanya di antara Parti Komunis Malaya (PKM) dengan CYL? Tahukah dia apa yang PKM buat dan apa yang CYL buat?

PKM terbukti pernah membunuh beribu-ribu anggota keselamatan, orang awam dan termasuklah pegawai-pegawai Polis berbangsa Cina sendiri. PKM angkat senjata dan membunuh sewenang-wenangnya di Persekutuan Tanah Melayu.

PKM cuba tawan Malaysia dan paksa kita terima ideologi mereka! Itu fakta, bukan auta.

Berbanding dengan CYL, sayap pemuda berfahaman komunis itu hanya bergerak di Tanah Besar China dan hubungan Pemuda UMNO dengan mereka tidak lebih dari sekadar hubungan strategik diplomatik antara negara.

Misalnya, Malaysia sendiri punya hubungan diplomatik dengan negara China sedangkan kita tahu bahawa negara itu merupakan sebuah negara yang mengamalkan ideologi komunisme. Perlu Guan Eng tahu, kita tidak ikut ideologi mereka, tapi kita berurusan dengan mereka dari sudut yang lain.

Susah sangatkah otak Guan Eng nak proses perbezaan ketara itu? Tolol sangatkah otak Guan Eng sehingga gagal untuk berfikir secara matang dan rasional tentang perkara tersebut? Atau memang anak Kit Siang ini sememangnya bebal dan berlakon bodoh untuk berfikir?

Kalau nak menangkan komunis dan agungkan sifat “chauvinis ultra kiasu” sekalipun, carilah modal lain. Tak perlulah putar alam banyak sangat. Majoriti rakyat Malaysia tidak bodoh seperti pak-pak lebai PAS yang begitu mudah ditololkan DAP…kan?

Sumber Mykmu.net

2 comments:

Anonymous said...

tentu lge marah besorrr bila menyentuh komunis... tu kan sejarah ayahnya keluarganya.. perjuangan ayahnya.. terasa mcm kena tumbuk muka lks bila org citer pasal komunis.. anaknya mcm nak pecah muka bila org hina dan sentuh kejahatan komunis mcm hina ayahnya lks...

byk lagi keluarga tentera polis pejuang melayu yg hidup... waris mereka masih dilindungi Allah hingga kini.. mcm mana si bahalol finas boleh lulus filem ni... sape org atas finas ni??? dah dibayar ke???? dpt duit byk gamaknya???

Anonymous said...

Tok sah layan dua ekoq Cina ni,depa bukan kerajaan pun!! Depa ni pengacau untuk negara bangsa Malaysia saja!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive