Wednesday 23 January 2013

APEK TOKONG !! INI PENANG WA PUNYA !! LU OLANG MAU PAKAI NAMA KENA BAYAR MAA !!


Wahh, sejak bila pulak kalau nak guna nama Penang kena mintak kelulusan dari Kerajaan Dap ?? Walhal, tak salah pun kalau sesiapa saja nak guna Penang asalkan sebarang program itu menaikkan nama Penang..

Lagi pun Penang ni bukan harta mak bapak mahupun moyang Guan Eng..Kenapa tiba tiba pulak buat syarat macam tu?
GEORGE TOWN: Kerajaan Pulau Pinang sekali lagi mengulangi ketegasan berhubung penggunaan nama 'Penang' dan tindakan itu menerima kritikan keras.

Ketua Menterinya, Lim Guan Eng berkata, apa jua acara yang ingin menggunakan perkataan 'Penang' perlu mendapat kelulusan daripada kerajaan negeri.

"Penganjur acara tidak boleh suka-suka menggunakan nama 'Penang' tanpa kelulusan daripada kerajaan Pulau Pinang.

"Sekiranya anda menganjurkan acara baru, kemudian anda perlu mendapatkan kelulusan kami. Jika perkataan itu digunakan sebelum ini, ia berbeza kerana anda akan meneruskan tradisi itu. Tetapi jika ia acara baru, anda memerlukan kelulusan," katanya pada sidang media di sini, Isnin.

Lim berkata demikian apabila segelintir pihak membidas penganjur yang mengadakan acara Penang Run 2013 pada Hari Thaipusam.

Sebagai contoh program Le Tour Di Langkawi dimana acara berprestij ini sering mengubah laluan sehingga beberapa tahun sebelum ini program ini tidak diadakan di Langkawi..Tetapi tetap mengunakan nama Langkawi sebagai trademark bagi kejohanan ini..


Sambung baca di Sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive