Thursday 6 December 2012

PANASS !! NAJWA LATIF DERHAKA PADA BAPA SENDIRI ?




KUALA LUMPUR – Bapa kepada penyanyi remaja popular, Najwa Latif mengakui anak-anaknya iaitu Najwa Latif dan Ika Latif sudah menderhaka kepada dirinya.

Menurut kata-kata Abdul Latif yang dipetik dari laporan Berita Harian hari ini, Abdul Latif memberitahu hubungan mereka menjadi terlalu dingin sejak Najwa bergiat dalam dunia seni hiburan.

Justeru, Abdul Latif memohon agar anak-anaknya memohon maaf kepada dirinya sebelum dia menutup mata.

APA PULA KOMEN IKA LATIF – KLIK

Tindakan Abdul Latif yang secara tiba-tiba megeluarkan kenyataan sedemikian menimbulkan cakap orang ramai yang dia mahukan populariti dari anak-anaknya.



Namun, Abdul Latif menafikan dakwaan tersebut dan mengatakan tujuan dia mengeluarkan kenyataan itu adalah kerana ingin menegur kesilapan anak-anaknya.

“Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata.

“Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian,” kata Abdul Latif.

Abdul latif telah bercerai dengan ibu kepada Najwa pada tahun 2008.

Hubungan mereka menjadi keruh sejak tahun 2011 apabila Abdul Latif menegur kesilapan anak-anaknya sendiri yang tidak berdisiplin.

Sebelum ini, keluarga Najwa mengeluarkan kenyataan hubungan dingin antara mereka dengan bapanya adalah kerana masalah keluarga.

Bagaimanapun, Abdul Latif menafikan dakwaan itu.

“Hubungan kami mula dingin pada 2011 apabila saya menegur sikap mereka yang saya rasakan tidak betul. Salahkan tindakan saya sebagai bapa menegur anak?

“Mereka kata kepada media, hubungan dengan saya keruh kerana masalah keluarga. Saya berani mengesahkan ianya bukan masalah keluarga tetapi berhubung masalah displin anak,” katanya.

Selain itu, Abdul Latif turut menyatakan rasa terkilan kerana anak-anak langsung tidak menziarahi dirinya sewaktu dia ingin berangkat menunaikan haji tahun lepas.

Malah, kepulangannya dari menunaikan ibadah di Tanah Suci Mekah juga tidak disambut.

MYNEWSHUB

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive