Saturday 21 January 2012

PANAS !!! KERJA JAHAT PAS KEDAH YANG RAKYAT MALAYSIA PATUT TAU !!!!



Nampaknya Pas kedah makin tertekan dengan pembongkaran terbaru dari pihak Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah yang mendedahkan dokumen dokumen pengambilalihan tanah wakaf tersebut.MTK ambil dari blog taiko KEDAH KE KL




Anda tahu dokumen apa di atas? Tak tahu? Itu dokumen pengambilalihan tanah dari pemaju cina kapir harbi dari Penang tu. Itu tarikh penjualan Tanah Wakaf kepada pemaju. Tengok tarikh tu betul-betul.. 9 JUN 2011

dokumen lengkap carian pada tanah wakaf

Takpa rilek dulu.. maknanya.. tanah tu bertukar tangan pada tarikh 9 JUN 2011.. Ingat tarikh tu betul-betul. MAIK menjualkan tanah wakaf khas milik madrasah Salihiah pada 9 JUN 2011.

Tengok dokumen kat bawah pulak!

warna kuning fatwa pertama warna merah fatwa ke dua

Haa.. ini adalah dokumen rasmi pindaan fatwa pertama dari Jabatan Mufti Kedah. Fatwa pertama Jabatan Mufti tidak membenarkan Tanah Wakaf diambil alih oleh pemaju untuk membangunkan kompleks membeli belah.

Namun selepas beberapa ketika, Jabatan Mufti mengeluarkan fatwa kedua dengan membenarkan Tanah Wakaf itu di jual. Fatwa kedua di buat pada tarikh 4 JULAI 2011. Apa tarikh fatwa kedua? yaa 4 JULAI 2011!!

Ini bermakna MAIK jual dulu tanah Wakaf Madrasah Salihiah kepada pemaju pada tarikh 9 JUN 2011. Kemudian Jabatan Mufti memberikan fatwa kedua untuk membenarkan penjualan pada tarikh 4 JULAI 2011.

Sedangkan fatwa pertama pada 21 Jun 2010 tidak benarkan tanah wakaf dijual.

Di sini anda nampak tak dimana penyelewengan dan salahgunakuasa berlaku?

Kerajaan Pas Kedah kata, MUFTI membenarkan tanah wakaf khas itu dijual berdasarkan fatwa, (juga berdasarkan kebijaksanaan dan lebih arif tentang Islam). Sedangkan hakikatnya tanah itu telah pun DIJUAL dahulu kepada pemaju, sebelum MUFTI Kedah mengeluarkan fatwa kedua untuk membenarkan tanah wakaf dijual.

Apakah ada individu tertentu cuba mempengaruhi Jabatan MUFTI? Sehingga Jabatan Mufit terpaksa mengeluarkan fatwa kedua untuk membenarkan tanah wakaf Madrasah Salihiah di jual?

Tanah yang tidak boleh dijual, diHALALkan oleh pihak tertentu dengan mengunakan kuasa AGAMA bagi menghalalkan yang HARAM!!

Sebelum terlupa, siapa agaknya exco yang pegang portfolio Hal Ehwal Agama Kedah? hmm..




MTK
TUDIA PUAK PUAK PENYAMUN NI MAKIN MENJADI JADI KAT KEDAH,SAMPAI KE TANAH WAKAF SURAU PUN SANGGUP JUAL BAGI KAT PEMAJU CINA..LU MEMANG TARAK OTAK LA OSTAD JIJAN,P MANA ISLAM HANG?

1 comment:

Anonymous said...

Soalan. Siapa orang tertentu berusaha menyelwengkannya?. Datuk Amiruddin lah....

Kenapa?. Sebab, Datuk Amiruddin sendiri yang mengaku dalam Bulitin Kedah Darul Aman yang dialah yang mengadap Mufti. Salepas itu fatwa kedua keluar membolehkan tanah waqaf diurus buat pembangunan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive