Monday 1 September 2014

PANASS !! ANAK JATI PULAU PINANG BANTAH TINDAKAN GUAN ENG BAYAR PPS RM200




Kenyataan terbaru Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng untuk memberikan elaun RM200 sehari kepada anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang ditahan lokap oleh pihak polis sejak semalam adalah tidak masuk akal dan keterlaluan.

Ia terang-terang penyalahgunaan wang awam untuk membiayai aktivis parti yang ditahan polis.

Sebagai penduduk dan pembayar cukai di Pulau Pinang saya melihat tindakan Guan Eng itu satu 'jenayah' kepada kami.



Saya berpendapat ia merupakan satu tindakan yang bertentangan dengan slogan CAT yang dilaung-laungkan oleh kerajaan DAP.

Jika benar Guan Eng mahu memberikan elaun lokap kepada ahli PPS ia harus dari wang parti DAP, bukan wang kerajaan, bukan wang rakyat Pulau Pinang.

Sebagai rakyat Pulau Pinang saya menuntut Guan Eng membentangkan laporan penuh berapakah jumlah wang kerajaan yang dibelanjakan untuk PSS sejak ia ditubuhkan.

Melihat kepada jumlah ahli yang besar, uniform dan peralatan seperti cota, walkie-talkie, juga logistik, rakyat pulau Pinang curiga kerana ia memerlukan dana besar, apatah lagi ia melibatkan 30 DUN di negeri ini.

Manakala semua 30 ADUN yang menyokong tindakan ini juga telah mengkhianati amanah rakyat Pulau Pinang yang memberikan mandat mengundi mereka supaya menguruskan kewangan negeri secara berhemah.

Kenapa hanya membela kumpulan yang melanggar undang-undang yang terbukti dengan pengesahan dari pihak polis dan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Hari ini rakyat pulau Pinang kejutkan dengan fakta bahawa 11 dari lebih seratus yang ditahan mempunyai rekod jenayah lampau termasuk tiga dari mereka positif dadah.

Akhirnya, sebagai anak jati yang lahir, membesar dan bekerja di Tanjong, Pulau Pinang, saya amat kesal dengan propaganda murahan serta berat sebelah yang telah diamalkan oleh kerajaan DAP negeri ini.

Mereka melupakan janji kepada 1.5 juta rakyat Pulau Pinang selepas diberikan mandat kali kedua dalam PRU13 lalu dan kini menumpukan perhatian kepada aktivis parti DAP yang bergabung dengan PPS.

Ismail Musstaffa
-Nelayan tak bersubsidi-
1/9/2014

Agenda Daily

8 comments:

Anonymous said...

Ini salah guna wang rakyat,Rakyat pulau Pinang boleh buat lapuran pada SPRM.Confirm LGE kena,kalau tak kena ertinya SPRM tak buat kerja.

hangkedee said...

Mana pi Suara orang Hampas.... Take beer!

maae said...

Nak kata apa. Pilih kaki putar alam, memutar sakan sahaja berpaksikan majoriti kaum nya sendiri sahaja !

Apa di harap padi seberang... sekarang hampas je... baca zulkulim dan karim blog pasal pengakuan moyang pendatang nii..

Buka semua deria. Berwaspada dan berhemah selalu. Pelik melayu jadi pembangkang suka benda yang negatif.. hancurkan masadepan anak-anak mereka. Lagi pelik kutuk kerajaan tetapi semua keperluan mereka mahukan kerajaan mengisi nya.

Pembangkang bukan melayu, lagi haprak... terus-terusan mencabar kesabaran Pemimpin Melayu...

Anonymous said...

Yahudi Dan Nasara sekali-kali takkan setuju dengan islam. Akhirnya kita ditipu...

Anonymous said...

Bilalah si PENDATANG GANGSTER ANJING KURAP-Cina-RASIS-no.1 tu nak MAMPOS?!

Hari tu juga, si guan eng-ANJING KURAP terus MENGHINA K'jaan Persekutuan/KDN/PDRM dgn. BONGKAKnya, akan menyediakan khidmat guaman dan bantuan wang pd. mana-mana ahli PENDATANG/PENCEROBOH GENG KONGSI GELAP-CELAKA kalau ditahan PDRM! Dan skrg. Si ANJING KURAP ni tiba-tiba diserang – dgn. bom; kelakarnya sementara kumpulan SAMSENGnya dikerahkan utk. MENJAHANAMkan upcara Hari Kemerdekaan TERCINTA kita kat P. P tu!

Duit rakyat, nak guna sesuka hati bela PENJENAYAH SAMSENG yg. tak takut lansung PDRM - seolah P. Pinang dah bebas dari Malaysia - aku heran betullah ini boleh dibiaqkan?! ATM - baik buat undg-undg DARURAT kat P. Pinang tu; K'jaan Persekutuan apa yg. takut sgt. dgn ancaman PENJENAYAH- BINATANG-BUAS mcm. ni?!

Patutnya KEM TENTERA juga dibina berlambak kat P. Pinang tu - ini dah mencapai tahap BAHAYA pd. bangsa, agama dan negara sebab disyaki GENG KONGSI GELAP DAPBANGKAI dah menguasai P. Pinang!

DYMM YDPA patut masuk campur juga utk. menubuhkan banyak Tanah Rizab BUMIPUTERA, dan membina banyak masjid/surau, kem-kem tentera, serta menjaga hak dan tanah PUSAKA BUMIPUTERA di Pulau Pinang yg. majoriti umat Islam/Melayu, kerana baginda adalah KETUA - Agama Islam/Negara/ATM/Hak Bumputera mengikut undg-undg Perlembagaan.

SPRM - tolong juga SIASAT si guan eng-KURAP ni! Apa hak si KURAP ni nak guna duit K'jaan negeri (i. e. duit rakyat) tubuhkan pertubuhan disyaki GENG KONGSI GELAP ni dan sekrg. lantik punya banyak peguam utk. bela si SAMSENG-SAMSENG ni?! Dahlah tu, Exco-exco DAPBANGKAI yg, terlibat juga harus disiasat SPRM dan juga yg. nak jadi peguambela SAMSENG-SAMSENG PENJENAYAH ini - adakah menggunakan waktu kerja mereka yg. dibayar duit rakyat dan khidmat guaman mereka, siapa yg. bayaq, dan apa hak mereka sbg. EXCO utk. bela PENJENAYAH?!

Si DAPBANGKAI ni ingat ini cerita GANGSTER Bollywood/Tamilwood/Hong Kongwood/Yakuzawood pula?! PI MAMPOS!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

PPS ni hanya nak popularkan LGE je,tapi gunakan duit rakyat untuk bayar elaun ,Nanti ada yg salah gunakan kuasa ,depa tak takut pasal kepala besar PPS adsalah LGE ,nanti LGE boleh selamatkan mereka

Unknown said...

Maka jadi le macam keluarga mendiang Karpal. Memandu peribadi dari India kerja tak pakai permit sah.

Bila terjadi perkara yang buruk, buat tak kenal dia..

Takde siapa ke ambil tindakan keatas keluarga mendiang ni.. Keluarga lawyer2 lagi tapi sendiri melanggar undang2.

Anonymous said...

Mmg dah teruk kat png..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive