Thursday 21 March 2013

MENJAWAB KEBODOHAN RAFIZI OTAK LEMBU GRED 3



Semalam Rafizi mendakwa Agbimudin yang dikenali sebagai Raja Muda Sulu, mempunyai kad pengenalan warganegara Malaysia dan pernah berkhidmat sebagai kakitangan kerajaan.. Rafizi juga membuktikan bahawa Agbimudin pernah dilantik sebagai ADO di Pejabat Daerah Kudat.

Meh aku nak tolong jawab kebodohan Rafizi otak gred 3 ni..Rafizi menunjukkan lampiran Azzimudie dilahirkan pada 24 September 1941 dan dilantik sebagai ADO di Pejabat Daerah Kudat...Okay, untuk makluman semua, Tanah Melayu merdeka tahun 1957 dan Sabah menyertai Malaysia pada 16 September 1963 dan mana mana individu yang lahir sebelum itu layak menjadi warganegara sama seperti nenek moyang Lim Kit Siang & Lim Guan Eng yang berasal dari Tanah Besar China dan Tok Wan Anwar brahim pun seorang pendatang dari India..



Rafizi juga mengesahkan bahawa Datu Agbimudin Kiram (Azzimuddie) tersenarai sebagai Pegawai Pentadbir Muda (ADO), di Pejabat Daerah Kudat.. Aku tak tahu lah Rafizi ni bodoh ka bingai ka, sejak bila singkatan Pegawai Pentadbir Muda (Junior Administrative Officer) ADO ?? bukankah ADO tu singkatan bagi (Assistant District Officer).??

Lepas tu Rafizi mendedahkan lagi bukti Agbimudin telah dilantik pada 1 Mac 1974 dengan gaji RM610 sebulan dan Mengaitkan ini semua punca dari Projek pemberian IC di zaman Tun Mahathir..

Sejak bila Tun Mahathir mula jadi Perdana Menteri tahun 1974 ?? Setahu aku Tun Mahathir jadi PM tahun 1981, sedangkan Agbimudin dilantik pada tahun 1974..Jadi bagaimana Rafizi boleh mendakwa Tun Mahathir terlibat dalam hal ini ??

Tengok tahun berkhidmat dulu la Rafizi oii, jangan nak tembak sebarangan.. waktu tu pun hang belum lahir lagi..Lain kali kaji lebih dalam lagi.

Lagi satu macamana pula dengan status Adun Dap yang ada 2 kerakyatan tu ?? boleh jawap tak ??

2 comments:

Anonymous said...

Selagi pondan ni tidak dikenakan tindakan dalam kes BAFIA dulu, beliau menjadi kebal, bersama dengan gurunya PELIWAT TEGAR...

Anonymous said...

BABOK NIE SAHLAH OTOK LEMBU HASIL DARI MAK DIA NGANTOT DGN LEMBU MAKA DPTLAH BAPOK OTAK LEMBU NIE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive