Saturday, 23 November 2013

DAH JANGKA, PERWAKILAN PAS TETAP TOLAK ULAMAK



Seperti dijangka, perwakilan Pas tetap memilih Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS bagi penggal kedua berturut turut selepas menewaskan pencabar tunggalnya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dengan majoriti kecil 98 undi.

Mat Sabu diumumkan menang dengan memperoleh 588 undi manakala Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan mendapat 490 undi.

Nampaknya Para perwakilan Pas tetap mahukan seorang yang bukan dari kalangan ulamak untuk mengisi kerusi no 2 dalam Pas..

TERKINI !! JAWATANKUASA PEMILIHAN PAS LETAK JAWATAN !! HABIS TU SIAPA KIRA KERTAS UNDI ??




Kalau dah semua dari ketua sampai seluruh anggota jawatankuasa pemilihan dah letak jawatan sebaik saja proses pengundian tamat sebentar tadi, siapa nak kira kertas undi selepas proses undi semula pagi tadi ??

Jika pihak lain mengira, sah atau tidak proses pengundian pagi ini ??


PEHHH !!! PARTI ISLE LIBERAL SEMALAYA ANJUR KONSERT INDIE KETIKA MUKTAMAR



Tahniah lah buat para perwakilan Pas kerana berjaya meliberalkan parti anda sendiri.. Patutlah para perwakilan tolak kumpulan ulama, sebabnya dah secara rasminya Muktamar Pas pada kali ini sudah menunjukkan tanda tanda kehadiran liberal dalam Pas..

Tak pelik ka? Parti yang kononnya bawa imej Islam tiba tiba anjur konsert indie dipentas muktamar.. Dah tak layan nasyid ka??

Ada ahli PAS 'terkejut' dengan konsert Gig Green Zone tu. Dulu "Membangun bersama Islam", sekarang "PAS for All"... Bukan ke masa konsert metalica hari tu pemuda Pas bantah? siap edar flyers lagi..

Sekarang apa dah jadi ??

Friday, 22 November 2013

PANASS !!! AKIBAT SUKA MENUDUH PIHAK LAIN SALAH, PAS TERIMA BAYARAN TUNAI DARI ALLAH S.W.T



KERJA parti PAS menyalahkan orang lain dan juga memperlekehkan sesetengah pihak memang sudah menjadi budaya dalam darah ahli dan pemimpin mereka agaknya?

Asal semuanya yang berlaku biarpun disebabkan kelalaian atau angkara ahli parti itu sendiri pasti BN dan UMNO yang mereka akan persalahkan.

Biasanya kalau selalu persalahkan orang lain biarpun sebenarnya salah sendiri, Allah akan balas biasanya di dunia ini pun.

Itulah yang terjadi pada pemilihan PAS hari ini dalam Muktamar Pas yang berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam hari ini.

TUDIAA !!! [ VIDEO ] RAFIZI OTAK LEMBU MALU KENA BAHAN DI PARLIMEN



Nampaknya Rafizi tersilap langkah membangkitkan isu elaun @ gaji yang diteri.a oleh penasihat penasihat Perdana Menteri apabila dia sendiri dipalu dengan soalan maut oleh Datuk Noh Omar di Parlimen baru baru ini..

Datuk Noh bertanyakan soalan adakah beliau menerima gaji semasa menjadi penasihat Khalid Gagap..

Rafizi tergagap gagap untuk menjawab soalan Datuk Noh sehingga dia terpaksa mengaku menerima elaun sebagai penasihat sambil menunduk malu..

TERBAEKK !!! ANGGOTA TRAFIK @PDRMsia "ANJING"KAN CINABENG ?? SIAPA RASIS ??




Memang menjadi satu kesalahan apabila pemandu kereta tidak memakai tali pinggang keledar.. Semasa mengambil lesen memandu pun, memakai tali pinggang keledar merupakan salah satu perkara wajib.. Bukan setakat di Malaysia saja, malah kebanyakan negara di dunia pun mewajibkan pemandu kenderaan memakai tali pinggang keledar apabila memandu.

Justeru apabila seorang pemandu Malaysia mempertikaikan tindakan seorang anggota polis menyamannya atas kesalahan tersebut, siapa harus disalahkan?

Dalam video di bawah, seorang pengguna jalan raya begitu marah apabila saman dikeluarkan hingga tak henti-henti menyuruh anggota polis menerangkan kesalahannya sedangkan sudah diberitahu dia tidak memakai tali pinggang keledar.

Apabila dia lebih sibuk mempersoalkan saman tersebut sambil merakam menggunakan telefon bimbit, anggota polis terlibat malas hendak melayan kerenahnya lalu meninggalkan sahaja kertas saman di tempat duduk penumpang.

Thursday, 21 November 2013

ADAKAH TS SYED MOKHTAR AL BUKHARY ZALIM TERHADAP ORANG MELAYU ??



Adakah ahli perniagaan terkenal Tan Sri Syed Mokthar Al-bukhary seorang yang zalim sehingga Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan rakan-rakan beliau kerap menghentamnya terutama di Parlimen?

Biasanya, orang kena hentam disebabkan sikapnya yang jahat, zalim atau menganiaya orang.

Namun, dilihat sumbangan Syed Mokhtar memberikan kemudahan dan perkhidmatan pada jumlah manusia di negara ini, jasanya amat besar.

Beliau satu-satunya Bumiputera yang menjadi majikan secara langsung kepada 110,000 pekerja di negara ini.

Ini bermakna kalau Syed Mokhtar ini ‘lingkup’ ada 110,000 keluarga yang terumbang-ambing dan hilang pekerjaan.

MUKTAMAR !! PAS DAH MULA EDAR CHAI




Menjelang pemilihan kepimpinan Pemuda Pas hari ini, 'chai' atau senarai pilihan bagi pasukan tertentu sudah mula disebarkan di kalangan perwakilan.

Satu kumpulan yang menggelar mereka sebagai pasukan dinamik diketuai Suhaizan Kaiat sebagai ketua dengan timbalannya Ahmad Zamri.

Sementara itu, satu lagi kumpulan dengan motto 'Pemimpin Harapan Pemuda' meletakkan Kamaruzaman Mohamad sebagai ketua bersama timbalannya Khairil Nizam.

Wednesday, 20 November 2013

VIDEO NUAR BRAHMIM WAJAR DI BOGELKAN






Video ini ditujukan khas buat nuar brahmim
Manusia spesis pembohong paling dasyat didunia..

Gambar diatas bukan niat untuk mengaibkan tapi ini yang layak untuk mendedahkan penipuan nuar brahmim..

40 RIBU BANGLA !! NUAR BERAHIM BAPAK SEGALA PENIPU




Inilah nuar berahim..bapa segala penipu.. cakap putar alam berbelit belit..

Barangkali nuar berahim ni keturunan brahmim.. Nak kata apa lagi, pemimpin macam ni yang pr suka..

Pemimpin yang berKebolehan menipu, putar belit, rabat depan dan belakang inilah menjadi kegilaan macai macai PR..

PAS BARU SEDAR BONEKA DAP ?




Malang betul pas Pulau Pinang, bukan kali pertama dikelentong Guan Eng, dah beribu ribu kali dah kena sebelum ni tapi masih tak sedar..

Sekarang bila menjelang muktamar Pas, baru berani bersuara nak jawatan tu nak jawatan ni kononnya kesepakatan dalam Pakatan..

Umum sedia maklum bahawa Guan Eng cukup terkenal dengan sikap diktator.. Kalau boleh satu jawatan besar pun tak nak bagi kepada Pas..

Bagi Dap, Pas hanyalah pencacai sehina hinanya dan sekadar boneka sahaja..

ISU KARPAL !! BERANI KE PAS NAK HADAP KARPAL ?? ATAU SEMBANG KENCANG SAHAJA



Percayalah, isu perbalahan antara Pas dan Karpal ini hanya menjadi tumpuan ketika tempoh kempen muktamar Pas yang akan berlangsung hari ini..

Masing masing calon yang bertanding jawatan penting dalam Pas sibuk mengadakan sidang media bagi menghentam karpal..

Isu ini dibangkitkan oleh Naib Ketua Dewan Pemuda Pas beberapa hari lalu dan kini calon calon yang akan bertanding jawatan naib presiden pula tumpang sekaki menghentam karpal..

Tuesday, 19 November 2013

PANASSS !!!! KARPAL GELAR PEMIMPIN PAS BODOH & JAHIL ?



Pengerusi DAP, Karpal Singh menyelar Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Dr. Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob dan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar kerana didakwa tidak mempunyai kemahiran Bahasa Inggeris.

Jelas beliau, kekurangan itu menyebabkan kedua-dua pemimpin kanan PAS tersebut salah faham berhubung kenyataannya yang menggesa supaya pendaftaran parti politik dan badan bukan kerajaan (NGO) berasaskan kaum dan agama dibatalkan baru-baru ini.

“Saya terkejut beberapa pemimpin PAS yang jahil Bahasa Inggeris secara terbuka mengkritik gesaan saya. Saya tekankan pada sidang akhbar berbahasa Inggeris tersebut dengan `provideda kaveat’ dalam kes PAS kerana PAS sebuah parti politik yang membuka pintunya kepada kaum lain kerana mempunyai unit dalam kalangan bukan penyokong bukan Muslim.

MANA YANG TAK SELAMAT ? KERETA 12 TAHUN @ LORI LEBIH DARI 15 TAHUN ATAS JALAN RAYA ??



Kenderaan terutama yang berusia melebihi 12 tahun tidak selamat berada di jalan raya kerana ia mengundang risiko kematian lebih tinggi semasa kemalangan berbanding kereta baharu. 
Ketua Pengarah Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) Prof Dr Wong Shaw Voon berkata kenderaan berusia terdedah dengan pelbagai kerosakan yang mungkin tidak disedari pemandu dan mengurangkan daya serapan tenaga pelanggaran ketika berlaku kemalangan. 

#VillaNabila !!! BUKAN HILANG TAPI MENYOROK DI RUMAH GIRLFRIEND



Baru saja tulis pasal keburukan media sosial dimana penyebaran khabar angin kisah remaja hilang di Villa Nabila pagi tadi di Sini .. Akhirnya terdedah juga kisah sebenar..

Rupanya Remaja yang dilaporkan hilang kelmarin selepas dikatakan masuk ke kawasan rumah banglo tinggal, Villa Nabila di Danga Bay di sini ditemui malam tadi dipercayai menyorok di rumah rakannya di Flat Desa Mutiara, di sini.

#VILLANABILA !! INILAH KEBURUKKAN MEDIA SOO 'SIAL' !!




Inilah antara salah satu keburukkan media sosial bila informasi tentang satu satu kejadian disebarkan dengan cara salah..

Pihak polis yang buat siasatan pun terpinga pinga dengan maklumat di media sosial dengan maklumat yang diperolehi di tempat kejadian..

Seperti apa yang berlaku di Villa Nabila, sekelip mata sahaja Villa berkenaan menjadi popular disebabkan berita khabar angin kehilangan sekumpulan 23 remaja selepas masuk ke dalam villa berkenaan manakala tujuh lagi berjaya keluar dari bangunan itu.

Monday, 18 November 2013

TERBAIK !! BERITA BAIK UNTUK RAKYAT KEDAH [ VIDEO ]




Bajet 2014 Negeri Kedah

Berita gembira utk rakyat negeri Kedah!!..

1) 5 juta untuk Program rumah mampu milik.
2) 10 juta pinjaman mudah untuk usahawan muda.
3) bayaran lesen penjaja DIHAPUSKAN.
4) kursus perkahwinan PERCUMA.
5) RM 16.8 juta projek kecil khas utk luar bandar.

TERKINI !! AYAHANDA TUN MASUK IJN




Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) akibat jangkitan dada.

Menurut kenyataan daripada pejabat beliau, Dr. Mahathir telah disahkan mempunyai jangkitan dada dan kini sedang menjalani rawatan serta fisioterapi.

GUAN ENG TERIMA CADANGAN PAS LAKSANA HUDUD DI P.PINANG ??



Tentu sekali Guan Eng tidak akan terima cadangan Pas agar negeri yang ditadbir PR melaksanakan hudud.

Seperti yang kita maklum,  rakan sekutu Pas itulah paling lantang menentang hudud sejak dari dulu lagi.. Dan adakah kali ini Dap akan bersetuju dengan usul yang akan dibawa oleh Pas pada muktamar nanti ??

Sama sama kita nanti jawapan balas dari  Dap
.

ELAUN ADUN KEDAH DINAIKKAN SEBANYAK RM 1300 KEPADA RM 6,961




Elaun Adun Kedah dinaikkan sebanyak RM1,300 kepada RM6,961 sebulan berkuat kuasa bulan depan..

MB Kedah Datuk Mukhriz Mahathir hari ini bentangkan Bajet 2014 negeri dengan peruntukan hampir RM800 juta

SAKSIKAN SECARA LANGSUNG PEMBENTANGAN BAJET KERAJAAN NEGERI KEDAH DI SINI



Jom rakyat Kedah kita pakat-pakat tengok pebentangan bajet Negeri Kedah 2014 yang di siarkan secara siaran langsung di www.kedahlive.tv pada pukul 9.00 pagi.

Apakah dalam bajet Negeri Kedah 2014 ada sesuatu yang istimewa yang akan diumumkan oleh YAB Dato' Paduka Mukhriz Mahathir untuk rakyat Negeri Kedah ?

Sama-sama kita saksikan secara live di www.kedahlive.tv atau di sini

Sunday, 17 November 2013

APA NAK JADI !! BAPA LARANG SEKOLAH AJAR ANAK AKTIVITI KEAGAMAAN ??




Tak pasti apakah rasionalnya hingga seorang bapa memberikan surat kepada pengetua agar mengecualikan anaknya daripada menyertai sebarang aktiviti keagamaan dan kerohanian termasuk bacaan yasin dan solat berjemaah di sekolah.

Berdasarkan kandungan surat rasmi berkenaan ia diserahkan kepada pengetua sebuah sekolah di Putrajaya, Selasa lalu. Ia dipercayai sahih berdasarkan cop penerimaan oleh pihak sekolah.

Dalam surat berkenaan si bapa tidak memberikan perincian tentang sebab permohonannya itu namun mendakwa, dia sebagai bapa akan menjalankan tanggung jawab memberikan didikan dan asuhan agama yang sewajarnya.

APA GUNA ADA GLC UNTUNG BERBILION KALAU TAK BANTU MELAYU @Razlanrafii




Negara Malaysia mempunyai rakyat yang pelbagai kaum, dan tidak dinafikan kaum Melayu adalah kaum yang paling miskin di Malaysia.

Walaupun banyak bantuan dan dasar yang ditekankan oleh Kerajaan Barisan Nasional kepada bangsa Melayu, namun ianya tidak banyak mengubah bangsa Melayu dari sudut kejayaan ekonomi.

Melayu masih lagi kebelakang dari sudut pemilikan hartanah, melayu masih lagi bergelumbang dengan mencari formula merebut kek ekonomi dalam Malaysia.

KARPAL OKU KAKI TEMBERANG- NAIB KETUA DEWAN PEMUDA PAS



Nampaknya helah karpal menafikan tuduhannya baru baru ini kepada parti Pas kononnya kenyataan beliau mahu parti berasaskan kaum dan agama seperti Pas dibatalkan ROS membawa padah apabila Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat membuktikan Karpal Singh adalah seorang pembohong...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive