Sunday 17 March 2013

ASRAMA KUIN TAK SIAP SEBAB STADIUM DARUL IMAN RUNTUH - AZIZAN RAZAK #TUKARKEDAH




"Dewan yang tuan puan duduk ini adalah salah satu mercu kejayaan negeri dengan kerjasama pengurusan Insaniah untuk menyediakan sebuah kampus tetap KUIN kepada rakyat Kedah khususnya. Walau pun asrama tak dapat disiapkan lagi atas masalah teknikal kerana akibat runtuhnya Stadium Darul Iman, maka JKR Malaysia mengarahkan menggunakan semua tembaga untuk membaiki runtuhan itu maka asrama kita terpaksa ditangguh dulu"

Inilah cara Islam Azizan nak tutup kesalahan bila asrama KUIN gagal disiapkan..Aku taktau macam Azizan boleh terpikiaq nak salahkan JKR dalam hal ni..Lepas tu kaitkan pula Stadium Darul Iman runtuh punca JKR gagal siapkan asrama..

Dangkal sungguh otak Azizan ni kan.. Punyalah nak pedo( sembunyi ) kesalahan sendiri maka tuduh pihak lain punya angkara..


Cerita ini bermula apabila Azizan  mengadakan pertemuan bersama sama guru KAFA dan Pegawai Masjid seluruh negeri Kedah di Dewan Kampus KUIN di Kuala Ketil yang baru di siapkan..

Dalam pertemuan ini Azizan sekali lagi mendabit dada kononnya Kerajaan Pas Kedah berjaya menyiapkan Kampus KUIN baru di Kuala Ketil tanpa duit kerajaan Pusat sebab nak tunjuk pandai boleh bayar hutan 330 juta dalam masa 15 tahun dengan jumlah RM44.8 juta setahun..

Cuba bayangkan macamana Kerajaan Pas Kedah nak bayar hutang bank, sedangkan duit gaji untuk staff pun tertangguh hampir 3 bulan dan caruman KWSP tertunggak dari Julai 2012..

Paling bodohnya, Azizan cuba menyalahkan JKR kerana lambat siapkan asrama pasang siap akibat Stadium Darul Iman Terengganu runtuh.. Dua tiga kali juga penulis membaca kenyataan Azizan dihadapan guru guru KAFA, memang sah pekara itu keluar dari mulut Azizan sendiri..

Pelikkan apa kaitan Stadium Darul Iman dengan KUIN ?? Dalam JKR ada seorang sajakah yang menjadi pegawai? Adakah Asrama KUIN dibina mengunakan tembaga??

Baca seterusnya

2 comments:

Anonymous said...

Projek KUIN adalah 100% rekaan perunding, bukan JKR.. JKR hanya diminta untuk terlibat (sebagai persiapan untuk disalahkan bila terjadi sebarang kerosakan atau masaalah). Macam biasa JKR akan dengan rela mengaku berkerjasama walaupun tahu bahana akan menimpa.
Kalau tuan2 tak percaya, tengoklah jika ada apa2 masaalah besar, maka JKR akan dipersalahkan.... sebijik macam kes stadium runtuh di Terengganu tu.

Anonymous said...

Terima kasih MB kerana mempopularkan JKR... walaupun JKR tak ada kena mengena dgn perancangan Projek KUIN. JKR hanya diminta menyemak sepintas lalu rekabentuk bangunan yang direka oleh pihak lain dan membuat kerja-2 commissioning bagi pihak kerajaan negeri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive