Wednesday 20 February 2013

PANAS !! STAFF KUIN DITUDUH EJEN UMNO GEGAR PEJABAT AZIZAN !!!




KENYATAAN AKHBAR
Kami SELURUH kakitangan KolejUniversiti INSANIAH (KUIN) sangat kesal di atas dakwaan YAB Menteri Besar Kedah bahawa kakitangan KUIN yang memperjuangkan hak dan kebajikan kakitangan sebagai ejen UMNO tanpa sebarang bukti yang kukuh untuk menyokong dakwaan melulu beliau. 

KetikaNegeri Kedah di bawah pentadbiran Kerajaan BN, KUIN didakwa sebagai lubuk PAS sehingga mengakibatkan pentadbiran negeri menjadi milik PAS melalui PRU12-2008.

Apakah alasan yang membuktikan bahawa kakitangan INSANIAH adalah ejen UMNO? Seorang muslim mukmin adalah berdosa menuduh tanpa bukti. Bertaqwalah kepada Allah dalam mengeluarkan kenyataan.

Sepatutnya sebagai seorang Yang Amat Berhormat Menteri Besar yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah KUIN, mengambil pendekatan bersikap terbuka dan berlapang dada dengan menubuhkan jawatankuasa siasatan untuk mengenal pasti permasalahan yang dihadapi oleh kakitangan KUIN sehingga menimbulkan keadaan yang sangat kritikal sekarang.

Sebagai seorang yang berkuasa di Negeri Kedah, Menteri Besar hendaklah bersikap adil bagi memastikan pentadbiran yang berslogankan Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua dilaksanakan dengan secara menyeluruh supaya tiada rakyat yang teraniaya disebabkan Kerajaan Negeri terlepas pandang.

Menteri Besar tidak sepatutnya mengamalkan dasar menutup pintu dengan tuduhan melulu tanpa berlapang dada untuk mendengar rintihan kakitangan yang mendakwa dianiayai dan dinafikan kebajikan sehingga masalah dalaman KUIN terus menimbulkan kerumitan.



YAB sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah INSANIAH tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan media bahawa YAB Dato Seri enggan ambil tahu isu KUIN bagi mendengar serta menyelesaikan perkara ini sehingga menyebabkan kehidupan kami sekalian menjadi sukar dan menyulitkan.


Sehubungan itu saya bersama rakan-rakan mewakili seluruh kakitangan KUIN pada hari ini tampil untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah agar lebih professional di dalam menangani kemelut dan krisis KUIN yang teramat kritikal.

Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah selaku Pengerusi Lembaga Pengarah KUIN tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataanseperti:
1.Menuduh kakitangan KUIN yang menggunakan saluran yang betul ke JabatanTenaga Kerja untuk menuntut hak dan kebajikan yang diabaikan oleh KUIN di bawah pentadbiran Dr Jamil Osman, Rektor KUIN dengan tuduhan politik kotor sebagai ejen UMNO.

2.Mengeluarkan kenyataan bahawa Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah tidak mahu mengambiltahu dan peduli terhadap permasalahan yang berlaku di KUIN.

3.Mengarahkan kakitangan yang dianiayai KUIN meninggalkan KUIN dan mencari kerja di tempat lain.
Sepatutnya Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah perlu bertindak sebagai lebih professional sebagai orang tengah bagi mengkaji, menyisat dan menyelesaikan masalah dalam KUIN yang berlarutan hampir 4 tahun, bukan dengan mengheretkakitangan KUIN kedalam kancah politik.

Sewajarnya Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah perlu menubuhkan satu jawatankuasa bebas dan telus untuk menyiasat punca utama bagi menyelesaikan masalah dalaman KUIN.

Selain bantahan yang telah saya sebutkan tadi , di dalam memorandum ini juga kami senaraikan sebahagian masalah serta isu kebajikan yang kami di hadapi dan tuntutan yang dikemukakan kepada Yang Amat Berhormat Menteri Besar seperti :

i) Isu kebajikan yang melibatkan kenaikan gaji, bonus, potongan yang tidak dibayar kepada pihak ketiga,
ii) Isu pemalsuan dokumen rasmi KUIN yang diarahkan oleh Rektor Dr Jamil untuk digunakan di Mahkamah Tinggi Alor Setar semata-mata berhadapan isu saman hutang KUIN.

3.Kewujudan anak-anak syarikat KUIN yang langsung tidak mendatangkan keuntungan bahkan sebaliknya mengambil wang peruntukan Kerajaan yang diberikan untuk tujuan operasi KUIN.

i) Kurapsi pentadbiran Dr Jamil, Rektor KUIN yang tidak langsung melambangkan pentadbiran Islam.
ii) Pencapaian gred Tier 4 daripada pihak Kementerian PengajianTinggi untuk SETARA 2011 yang dipersoalkan penuh dengan penipuan dan peniruan.


Yang Benar ,

19 Februari 2013

Baca seterusnya di Blog Berita Kuin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive