Wednesday, 12 June 2013

PANASS !! RAKYAT KEDAH MUNAFIK ATAU KULIAH MINGGUAN ERA KERAJAAN PAS BERUNSUR POLITIK ???



Sebenarnya aku ada beberapa pekara nak ulas pasal kuliah mingguan di seri mentalon yang diwujudkan semasa kerajaan Pas mentadbir.. Sebab ada isu yang merunsingkan bermain difikiran selepas kuliah pertama diadakan dibawah kerajaan BN sekarang..

Kuliah agama yang dianjurkan dibawah pemerintahan kerajaan Pas sebelum ini memang baik dan diterima oleh rakyat (penyokong Pas).. Setiap minggu hampir 2000 rakyat Kedah (penyokong Pas) menghadiri kuliah agama yang diadakan.. Namun selepas Kerajaan Pas tumbang, rakyat khususnya penyokong Pas tetap mahukan program sebegini diteruskan..

Demi Islam dan rakyat Kedah, YAB Menteri Besar Datuk Paduka Mukhriz Mahathir meneruskan program sebegini dengan bantuan Dato Mufti Kedah.. Mengikut jadual, program kuliah ini sepatutnya berlangsung pada 1hb Jun terpaksa diubah ke 8hb Jun, kerana tarikh berkenaan jatuh pada hari Keputeraan Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong, maka dewan Seri Mentalon digunakan untuk majlis rasmi Jamuan Teh Diraja.


Namun pada tanggal 8hb Jun 2013 iaitu  hari pertama kuliah agama ini diadakan di bawah kerajaan BN semuanya telah berubah apabila bilangan hadirin yang hadir tidaklah ramai seperti di zaman kerajaan Pas.. Barangkali hari pertama ia diadakan di zaman kerajaan BN..

Lalu aku terfikir, bukankah rakyat Kedah yang setia dengan kuliah ini minta ianya ini diteruskan ?? selepas Pas jatuh ke tangan BN, penyokong Pas sendiri mendesak agar program ini dikekalkan.. Tetapi bila kerajaan BN teruskan kenapa tiada orang orang Pas nak hadir??

Persoalan kedua pula, apa pengisian kuliah agama mingguan zaman kerajaan Pas sebelum ini?.. Bukan apa banyak juga cerita aku dengar kuliah mingguan zaman kerajaan Pas berunsurkan politik..

Rakan rakan yang pernah menghadiri kuliah mingguan dibawah kerajaan Pas sebelum ini berkata hanya 30 peratus kuliah agama disampaikan, lagi 70 peratus tazkirah politik..

Kalau mereka benar benar inginkan kuliah agama ini diteruskan, kenapa tidak menyokong usaha yang dilakukan oleh YAB Menteri Besar meneruskan kuliah ini? Mana kelibat kakitangan awam kononnya selama ini menjadi pendengar setia kuliah mingguan ini ?? Dari apa yang aku dengar, ada seorang hamba Allah ini ditugaskan untuk membawa seramai mungkin budak budak sekolah pondok dan budak budak Maktab Mahmud ke majlis ini..

Walaupun rakyat Kedah (orang Pas) tolak kuliah agama mingguan, aku harap YAB MB teruskan program ini sampai bila bila.. Kat situ kita boleh tengok siapa sebenarnya munafik, siapa betul betul ikhlas mendengar kuliah agama..

14 comments:

Anonymous said...

Salam, Mak sedara aku pi dgr di Mentaloon masa PAS pegang dlu.. depa bukan buat kuliah ilmu.. tp kuliah politik PAS, kutuk UMNO.

Sbb tu yg jd ramai tu bkan puak cari ilmu.. tp puak PAS otak hijau ni yg pi ke Mentaloon sbb rasa mcm itu ceramah PAS tp buat ditempat gah. klu di marzkaz buat celah2 rumput ja.

Jd skrg ni bila BN buat, mana ada politik parti.. cerita bab Kitab, puak 2haramjadah PAS ni mn laytan bab2 ni.. depa tkdk nk mai lah!

So itulah jd sikit. Sbb rakyat Kedah biasa2 i yg rajin mengaji duk sedia pi kuliah2 di Masjid dah tadah kitab. buat kt Masjid lg elok. Klau nk buat kt Mentaloon buat konsep FORUM atau KONSEP TANYALAH Ustaz dan siarkan di Kedah.FM.

Insya Allah ini akan jd tarikan baru bg rakyat yg cintakan ilmu.

Mula dgn sebulan sekali dlu. Tkpayh ikut PAS dan tkpayah takut dgn Puak2 YAHUDI PAS ini kutuk..

kita buat baik buat Amal utk Allah bkn utk puaskan YAHUDI2 PAS.

Harap2 konsep kuliah di Mentaloon dibah cara supaya tarik minat rakyat biasa hadir ke majlis ilmu selain di masjid2.

Mintak ketua2 UMNO hadir.. sbg sumber kekutan rohani. Puak PAS mampuih pi kt depa.. depa puak MUNFAFIK!

haslina omar lama said...

aku nak ingatkan kau orang... kalau kau orang adalah orang... jgan dok buat fitnah mcam lain-lain orang buat....
kau orang tak tak mengaji... tapi tuduh yang bukan-bukan...
aku pi aku tau lah... sepajang 5 thaun sepataah harm perkataan umno dn bn tak di sebut dlam kuliah....
aku ulang
tak disebut langsung dalam kuliah...
dah lah tak pi..
buat fitnah dekat orang pi mengaji pulak .....
kata ulamak.. dah jahil ... murakkab pula ....

haslina omar lama said...

bila ...buat .. depa tak mai .... buat macam mana .. itu hak masing-masinglah...
kuliah tu hidup dengan tuan guru...
depan dah ada kitab... nak bagi habis kitab ... tuan guru pindah pi masjid sultanah... depa ikut tuan guru ...

kelas tak cuti wallau lepaas praya
tapi kat sebulan baru nak mula... jadi tuan guru minta teruskan... jadi orang yang dok mengaji terus mengaji ...

haslina omar lama said...

mai tengok muka mak sedara hang tu.....

Anonymous said...

Jika tak sebut Umno sebut apa..citer tu sebut apa..citer nabi muhammad citer hari akhirat..itula kelebihan pas..citer islam tapi dikaitkan dgn isu semasa tapi hanya dituju ke Umno..diputar.. Menggunakan dalil utk menghalalkan perbuatan..

Ooii haslina..hebat org pas dr pemimpin ke bawah..diasuh ulamak pas..mata hang buta ke..dah hancuq negeri kedah.. Masih sombong bodoh..dah dikaut di dap..masih jadi pak angguk..puan haslina ngapa hang bagi boss hang bukak night club..tarian separuh bogel.. Tak cukup nak tengok bininya...

Dah ganti tempat tanah madrasah tu.. Kabul dulu janji..jgn depan org Melayu buat handal agama..belakang campak jubah..kuin tu hang jadi pengajar kaa.

5 tahun takde ceramah pollitik..hang ingat hang seorg rakyat kedah..kalau hang rasa semua tu ceramah agama takde mengutuk memaki Umno..hang jumpa berjuta rakyat kedah depan Allah nanti..hangkan suka bawak topik agama

Hebat hang selama 5 tahun hang tak pernah miss..tak pulak hang berguling menjerit sekutu hang hina nabi Muhammad..mana ulamak hang.. Punyala hebat beragama..teman sakit didoa cepat mati..

Anonymous said...

Memang hak masing masing..kitab apa.. Tok guru yg dtg ni takde kitab ke...ulamak kedah pakai kitab apa.. Pandai hang bercakap..hak masing masing sampai ulamak pas mau tunduk ke org kafir..pengamal LGBT pun hang ikut..bebas beragama pun hang ikut.. Laluan mudah murtadpun hang ikut.oo byk betul fatwa ulamak hang keluaq..semua tu ulamak hang pakai kitab apa...

Bagus la tu hang taksub kat boss hang..la ni hang ngaji mana..angkut semua anak anak madrasah tu..boleh la tunjuk kat org..byknya.

Umno kedah teruskan perjuangan..org kedah kena perintah sebentar aje dah serik..org kedah bukan mcm kelate jenis pak angguk aje..ada la sikit mcm si pompuan ni angguk aje..

Parti Angguk Saja..


Anonymous said...

Apasal nak tengok muka mak sedara org..hebat hang dlm beribu org hang kenal..hang ni sapa.. Hang ni mcm semacam aje..dtg bulan ke hang.. Ke hang marah..ulamak tu laki hang..calin laki hang..hang bini keberapa.. Ooooo hang nak berguling kat depan rumah..

Kata belajar agama..dah kalah buat citer bohong..ngapa mat sabun yg selalu mengekor nuor tak buat laporan polis..takkan dakwat aje..hang nak tahan berapa tahun.. Kitab mana hang belajar..takde ke qada dan qadar..ooo ada tapi hanya jika pas menang.. Hang tanya rakyat kedah ngapa tolak pas...syiuh syiuh pi sana jgn melalut kat sini..suruh blogger hang tanya ngapa pas kalah..

Anonymous said...

Puan haslina muka tak malu..dah kalah masih menegak bukan benang lagi..rambut tu mencacak..punya la panas. Kecian hang..agama konon.. Ni ada kabar ada org nak tengok muka hang..mana tau cn al.afghani kenal hang boleh la hang tanya..pakcik pakcik kenapa keluar pas bukan ke pas dah janji bulan..biar kita miskin tapi ulamak kaya raya..kitakan dah dijanji masuk syurga..kan begitu pakcik. Biarlah org atas buat apa saja kita dah dpt syurga..
Kah kah kah kah.. Pn haslina masuk syurga walaupun menipu tak pernah memfitnah Umno dlm ceramah.
Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Apasal hang nak tengok muka org..hang nak mintak tolongka..tolong bayar utang kedah..byk tu..hahhahhahhahhah

Anonymous said...

Tu la bodoh..taksub lagi..dlm harakah takde fitnah.ooo takde berita lain selain fitnah..ari ari hang baca tu...tak nampak ka buta ka mata hang..takpe la mungkin hang tak baca

Tapi lagi bahalol hang ni..boleh semua ceramah pas dirakam..ada dijual..ada masuk dlm internet..bersepah..tu bahasanya lagu mana.. Oooo puan haslina kata tu bukan fitnah..bukan mengutuk..
Bukan memaki...gamaknya mcm mana la bahasa yg diboleh dianggap fitnah maki caci kutuk.. Pikiaq pikiaq pikiaq...



medan tempur said...

Ceramah agama yg dsampaikan oleh ketua pemuda pas kedah ahmad yahya di masjid sg petani tak sentuh lgsung psl agama.. Dr mula smpai habis cerita bab politik..habis ceramah ambik sampul terus stat kereta balik.. Banner tulis ceramah agama tp cakap bab politik.. So fikir fikirkan lah

Anonymous said...

Hahaha hang kan ada hp canggih tu..pi nonton ceramah..mat sabun dah nanti tu
Hahahahaha
Tak cukup beli kaset tu..tu kaya boleh tambah bini lagi..hang mau ka
Hahahahaha
Tu la dah bodoh diperbodohkan lagi..
Hahahaha

Anonymous said...

Pak tempur..sampul apa tu..gula gula ka.. Bukan apa..ahli pas ni kena bagi sebijik kat muka depa.. Kena btg idung dah tak boleh pakai lagi..

Muka dah tebal..kitab mana yg kata biar mkn byk babi dgn org kafir..kitab sape..kitab puan haslina ka...hahhahhah...

Bukan lagi terkejut badak..terkejut org gila..nuor jadi pak sheikh malaya..imam mahdi.. La tu org gila jadi waras..terkejut org gila..kahkahkah

haslina omar lama said...

aku yakin
hampa yang serang omen ku pakai agak saja
sebab tak pi kuliah pun

la nei hampa pi dak kuliah kat mentaloon tu

aku tetap pi...
dengar kuliah
hampa pakai tembak buta tuli aje
tak takut kat allah ka

tapi jenis umno..
mana ada takut kat allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive