Thursday 11 April 2013

GEMPAR SENSASI !!! PAS BAWA MASUK 1740 PENGUNDI HANTU DI DUN ANAK BUKIT !! #TukarKedah



Sebenarnya isu pengundi pengundi hantu kononnya diperjuangkan oleh Pas dan pakatan hanyalah untuk menutup mata ramai pihak supaya menyalahkan pihak lain iaitu SPR dan seterusnya menyalahkan BN..

Namun ada cerita menarik disebalik semua tuduhan yang dilemparkan oleh Pr terhadap SPR..Baru baru ini aku dapat maklumat bahawa terdapat seramai 1740 pengundi hantu telah dibawa masuk oleh Pas di kawasan Padang Hang, Dun Anak Bukit sejak dulu lagi..

Mengikut maklumat yang diterima, pengundi pengundi hantu ini tinggal di kawasan sempadan antara Parlimen Jerlun dan Kubang Pasu dimana kedua dua Parlimen itu dilihat cukup sukar untuk ditawan oleh Pas..



Mengikut perkiraan, bilangan penduduk dikawasan Padang Hang tidak ramai seperti daftar pengundi dalam DUN Anak Bukit .. Pada PRU lalu, saluran mengundi di Padang Hang mencatatkan lojakkan yang amat ketara terhadap Pas walhal, penduduk kawasan berkenaan tidaklah ramai sepert dalam data..

Disitu jelas memang terdapat usaha usaha Pas membawa masuk pengundi hantu dari luar untuk mengundi di Dun Anak Bukit, Parlimen Kuala Kedah bagi memenangi kawasan berkenaan..

Kalau tak silap, pekara ini telah dibawa ke pihak SPR tetapi pihak SPR memaklumkan bahawa hanya tuan badan sahaja boleh tampil untuk mengubah pusat mengundi..

Sememangnya Pas lah selama ini membawa masuk pengundi pengundi hantu dari luar kawasan yang mana kawasan terbabit dilihat cukup sukar untuk dimenanginya..Lalu membawa keluar dan menanam sebilangan penyokong penyokong mereka di kawasan yang dapat dimenangi mereka..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive