Friday 12 April 2013

EKSKLUSIF !!! PERANG MAZHAB DI KEDAH MAKIN MERUNCING !!! GENG SYIAH PAS KEDAH PROTES AZIZAN #TukarKedah #TolakPR dan #BetterNation



Belum pernah lagi terjadi dalam sejarah Pilihanraya di Malaysia, Pas mengunakan bendera hitam sebagai trademark mereka kali ini..Peliknya bendera hitam Pas ini bukan digantung di seluruh Malaysia tetapi hanya di Kedah dimana kawasan kawasan yang mempunyai pengaruh Syiah..

Berdasarkan maklumat dan risikkan yang diperolehi dari kumpulan akar umbi Pas sendiri, banyak kawasan di Kedah sedang berhadapan dengan krisis dalaman parti yang kronik sehingga Pas Kedah sekarang ini pecah kepada 3 kumpulan.. Satu dari Group Azizan (Sunni), kumpulan Penentangnya Group Phahrolrazi (syiah) dan kumpulan makan keliling Group Mahfuz Omar (wahabi)..



Kuala Kedah

Punca perpecahan yang berlaku sekarang ini adalah tindakkan Azizan mengenepikan calon calon akar umbi dan kelemahan pentadbiran Azizan menyebabkan ramai ahli Pas sendiri lantang menentang kepimpinan Pas Pusat dan negeri..

Kawasan kawasan yang dikatakan mempunyai pengaruh Syiah antara kawasan paling banyak menaikkan bendera hitam seperti di Kuala Kedah, Padang Terap, Baling, Jerai dan beberapa lagi kawasan kecil di Kedah..

2 comments:

Anonymous said...

Setakat dok kutuk orang umno tu tak apa lagi kalau dia tembak 100 peluru tu ada juga yang tepat bukan semuanya tersasar..tetapi kalau terlalu sangat guna agama untuk kepentingan dunia sehingga sanggup pecah belahkan masyarakat maka yang ni..lah hadiah yang dia orang terpaksa terima, di dunia lagi Allah dah jadikan mereka hina dan lekeh dimata masyarakat dengan hidup berpecah belah. Sepatutnya mereka lebih mesra dan kaya dengan kasih sayang daripada BN kerana mereka ahli agama (konon)tetapi apa yang berlaku mereka kelihatan lebih teruk..hanya kumpulan kecil sahaja masih tidak dapat hidup bersatu padu..kan ke pelik tu.! belajar2lah bermuhasabah diri wahai tok2 lebai ooi.!! buanglah sikap sombong dan riak tu

Abu Maryam Mohammad said...

Takdak pun gambaq bukti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive