Sunday, 10 March 2013

KURANG AJAR !!! LEPAS TIAN CHUA, NURUL IZZAH MAHU PGA DAN CAWANGAN KHAS DIHAPUSKAN !! @NajibRazak @HishammuddinH20 @PDRMsia @tunfaisal




Benar pepatah Melayu, bapa borek anak rintik..Selepas tian chua menghina anggota PDRM terkorban di Lahad Datu Tempoh hari, kini Nurul Izzah pasangan gelap Tian Chua pula menghina tugas anggota PGA dan Cawangan Khas (SB) dan mahu mansuhkan unit penting dalam PDRM..

Aku tak tahu apa motif Nurul Izzah pertikaikan tugas unit PGA dan SB PDRM sampai nak sangat kedua dua unit ini dimansuhkan.. Kenapa pakatan tak habis habis menyerang PDRM?? Tak cukup lagikah penghinaan pemimpin Fuckatan terhadap anggota keselamatan kita yang terkorban ketika berjuang mempertahankan kedaulatan negara??





Untuk pengetahuan semua unit Cawangan Khas adalah sayap perisikan yang bertanggungjawab untuk mengumpul risikan bagi keselamatan negara. Antara lain peranannya ialah mengumpul risikan keselamatan berkaitan dengan ancaman dari dalam dan luar negara, sebarang aktiviti subversif dan sabotaj oleh kumpulan pelampau atau individu yang boleh mengancam kestabilan negara. Seterusnya dengan memperolehi, mengolah, menilai dan mengedar maklumat serta memberi nasihat kepada jabatan-jabatan di dalam dan luar pasukan, serta pertubuhan-pertubuhan yang berkenaan. Jabatan ini terbahagi kepada beberapa cawangan seperti:- Inteligen Teknikal, Inteligen Sosial, Inteligen Luar, Inteligen Politik, Inteligen Ekonomi dan Inteligen Keselamatan

PGA pula sebelum ini dikenali sebagai Polis Hutan untuk menentang insurgensi yang dilancarkan oleh pengganas komunis semasa Darurat 1948 – 1960 dan 1969 – 1989. Penubuhannya adalah sebagai tindakbalas dan memenuhi keperluan pasukan polis di dalam merealisasikan strategi peperangan sekatan menyeluruh terhadap gerila komunis..

Peranan utama pasukan ini sejak ditubuhkan adalah bagi menyediakan satu pasukan simpanan khas bertujuan untuk menghadapi dan menindas semua jenis ancaman dalam bentuk ketenteraman awam, aktiviti subversif, keganasan atau pemberontakan bersenjata yang berlaku dalam negara selain menyediakan bantuan kepada polis daerah untuk memelihara undang-undang dan ketenteraman awam. Ia juga berperanan untuk membantu pasukan tentera didalam operasi menentang gerila komunis dan pemberontak-pemberontak bersenjata serta menghapuskan penyusupan musuh kedalam negara ini

8 comments:

Anonymous said...

Nie yg dikatakah bodoh tak bertempat....tak tau tugas SB ngan PGA ?PPH..jangan dipertikai...kalau takde element ini..hancur negara.....

Anonymous said...

INI macam perempuan tak pergi sekolah punye cakap...agaknye dia takut konco-konco dia kena tangkap....

Anonymous said...

ni anak dari keturunan keluarga puaka ni....

anak hasil DNA taik sukma bercampur dgn air mani bapak dia....

sbb tu boddo mcm taikk juga pemikiran dia...

Anonymous said...

keluaraga anwar dah dijamin kaya 7 keturunan hasil penyelewengan duit 40billion wang bank negara dulu dan dari dokumen dato murat yg anwar jaga master accout 3 billion disamping dana yahudi dan amerika yg tah berapa billion disumbangkan pada anwar utk jaga asia tenggara. keluarga ini tak akan memerlukan pertolongan kerajaan, mereka akan hidup senang lenang selamanya dan akan jadi pembangkang yg merosakkan negara ini selamanya. percayalah.

Zack T said...

Sayang seorang insan yang berpelajaran tahu membezakan baik dan buruk akhir terpaksa akur dengan perangai Mak bapak yang menunjang dendam sebagai perjuangan politik.

Minah ni bab tak betul semuanya lah kerajaan tapi habuk tarak pun buat study yang betul2 dan bentangkan cara yang dia fikir betul untuk perbaiki.

Kesimpulannya Ahli parlimen yg spesis betina lorong haji taib yg mulut mcm longkang ni adalah jelmaan terkejut najis yang kluar dari punggung lembah pantai yang terkejut sakit perut.

Ada faham...!!!!

Anonymous said...

Pihak Majlis Daerah menyelesaikan masalah anjing gila/liar dengan cara tembak. Anjing gila PKR macam mana????

Anonymous said...

Kalau PR memerentah,kemungkinan besar ATM dan Polis akan dimansuhkan,yang tinggal hanya Pengawal Bersenjata Pemimpin PKR je,,,itulah hajat sebenar agaknya
Sundal macam ni pun menang juga dlm PRU 12,macam mana orang nboleh pilih!

medan tempur said...

dia igt boleh ka ganti pdrm dengan unit anal pas tu..unit anal pas layak jaga org masuk jamban dgn rumah kenduri pemimpin pas ja..x layak jaga negara..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive