Monday 16 July 2012

PANASS !!! SEJAK BILA DAP JADI PENEROKA FELDA ??



Berhenti Guna Nama Felda Untuk Acara Politik PAS

PUAK PAS ini betul tak tahu malu tau. Dia gebang dan war-warkan acara konon nak membela peneroka Felda, tapi penyudahnya ia penuh dengan ahli-ahli PAS dan laung-laungan yang hanya menjurus kepada politik PAS serta Pakatan haram yang disertai mereka.

Khabarnya, poster pasal hudud dan reformasi pun ada lebih banyak dari poster pasal PAS nak bela nasib peneroka Felda.

Penulis tak tahulah, apa yang tak kena dengan macai PAS. Tidak ada agenda sendirikah yang nak diperjuangkan sehingga terpaksa menggunakan nama Felda untuk memanjangkan hayat politik yang tak berapa nak panjang ni?

Kita dah kata lama dah, Felda, NFC, Altantunya dan segala macam pembohongan yang dipromosikan pakatan haram termasuk PAS ini hanyalah sebab, sebab untuk menunjuk perasaan dan menyatakan tidak puas hati kepada kerajaan BN yang memerintah.




Dalam isu Felda ini begitu juga, penulis yakin, tidak ada sekelumit rasa simpati dan kesedaran tentang hak-hak peneroka yang ada dalam setiap hati penyokong PAS yang berhimpun semalam, sekelumit pun tak ada.

Mereka pakai baju oren sebab itu yang tuk guru suruh, mereka datang tengah panas sebab itu yang tuk guru arah. Malah kalau nak juga disebutkan disini, mereka cerai bini sesuka hati dan angkat pedang samurai di JPM (salah pejabat) pun sebab termakan hasutan tuk guru.

Itu saja, otak sendiri ada tapi diguna untuk fikir benda-benda lain, bab politik, apa kata tok guru sajalah.


Eksploitasi Kanak-Kanak
Tapi tanpa sedar semua ini hanya menyerlahkan kebodohan sendiri. Nik Aziz, Hadi Awang, Mustapha Ali (tukang kerah) dan Anwar Ibrahim sendiri senang lenang entah dimana, yang penyokong (bodoh-bodoh ni) duk tengah jalan memperjuangkan peneroka Felda dikala peneroka sendiri pun tak sertai perhimpunan haram itu.

Tak malu ke? Orang yang konon-konon diperjuangkan pun rileks saja duduk rumah bersenang-senang dengan anak bini, atau ikut kebiasaan orang Felda dulu-dulu, bersenang-senang dengan bini untuk buat anak (anak orang Felda jarang yang kurang dari 3 orang)?

Yang awak dapat apa? Adalah kot dapat duit poket Nik Aziz atau Azizan Razak bagi, tapi apa faedahnya?

Begitulah bebalnya orang PAS ni kalau tuan-tuan nak tahu, dijadikan otak untuk diguna, otak tuk guru yang tak berapa nak betul itu juga yang diikutnya. Nasib baik penulis dilahirkan, dibesarkan dan dituakan dikalangan orang UMNO, tak le jadi bodoh macam orang PAS.

Parah….

SUMBER

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive