Tuesday 5 June 2012

VIDEO MENGERUNKAN PEMANDU BAS DI CHINA



Seorang pemandu bas di China telah dianggap sebagai seorang wira kerana menyelamatkan nyawa 24 penumpang selepas cedera parah oleh sekeping serpihan besi yang mengenai tubuhnya melalui cermin depan.

Walaupun dalam kesakitan,pemandu berusia 48 tahun Wu Bin menekan brek, menukar giar yang selamat, menghidupkan lampu kecemasan dan mampu untuk memberitahu penumpang supaya berwaspada dengan keadaan panik itu.



Rakaman kamera keselamatan dramatik disiarkan pada hari Ahad di televisyen negeri menunjukkan sebahagian besi melayang menghentam lengan dan perut pemandu malang itu, terus memandu dalam keadaan tenang, menurut Huffington Post .


Pemandu bas Wu Bin dihentam sekeping besi yang melayang dibahagian perut setelah menghancurkann cermin hadapan pemandu. 
Bayangan maut,Seberat 5.5 paun, 12-inci lebar bongkah logam yang melayang dari sebuah lori dari arah yang bertentangan.
Wu (kanan) terselamat bersama isterinya 18 tahun, Wang Lizhe (kiri), yang mengatakan bahawa perkataan terakhir beliau adalah selamat tinggal semasa insiden itu berlaku.
Wu mempunyai rekod sempurna memandu lebih 620,000 km tanpa sebarang kemalangan jalan raya


Doktor Zheng Fang berkata beliau hairan bagaimana Wu mampu untuk memastikan keselamatan penumpang selepas kemalangan itu, dengan mengambil kira keadaan dirinya yang diambang maut.

'Hatinya mengalami rosak teruk dan tiga tulang rusuk yang pecah,' katanya. Dalam keadaan sedemikian, beliau akan berada dalam kesakitan. Saya kagum bahawa dia boleh berbuat demikian. '

Penduduk Kampung halaman wu Hangzhou di timur China telah memujinya sebagai seorang wira dan model contoh.



Jom kita lihat video yang menakutkan ini.


SUMBER

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive