Saturday 22 June 2013

HOT !!! BERUK #BLACK505 MERUSUH PUKUL PENGUATKUASA DBKL #PDGMERBOK622 [VIDEO]




Seorang penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dikejar dan dipukul peserta demonstrasi Blackout 505 ketika beliau menjalankan tugas di Padang Merbok.

Kejadian sekitar 4 petang itu berlaku apabila kakitangan berkenaan bertindak merobohkan khemah yang didirikan peserta demonstrasi di tengah lokasi demo.

Tindakan anggota itu adalah bertepatan dengan bidang tugasnya kerana perhimpunan Blackout 505 adalah haram dan tidak ada sebarang kebenaran diberikan untuk mana-mana pihak mendirikan khemah.

Tindakan kakitangan DBKL itu bagaimanapun tidak disenangi peserta demonstrasi dan penyokong pembangkang yang kemudian mengejarnya dan memukulnya.





Anggota DBKL itu bagaimanapun bernasib baik kerana sempat masuk ke dalam van milik DBKL yang diletakan tidak jauh dari tempat dia mula diserang.

Sikap yang dipertontonkan peserta demonstrasi itu agak mengecewakan kerana sudah la berhimpuan secara haram, kemudian mendirikan khemah di tengah padang awam yang sudah pun ditempah untuk kegunaan oleh pihak lain pagi esok, bertindak pula memukul pegawai itu apabila dia melaksanakan tugasnya.

Lagipun…setakat ini aje ke kemampun nak gulingkan kerajaan, yakni dengan menyerang seorang penguatkuasa DBKL yang tengah buat kerja…

Baca seterusnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive