Saturday 14 April 2012

GAMBAR GAMBAR MAHASEWEL BERDEMO YANG LIAT BAYAR HUTANG







1) Inilah wajah wajah pelajar yang menyertai demo untuk mansuh PTPTN. Benarkah ini golongan pelajar ada campur tangan orang luar. Turut dikenalpasti ada beberapa orang yang bukan pun pelajar (pemuda PAS dan AMK) yang tidak meminjam pun PTPTN.

2) Daripada memansuhkan PTPTN, lebih baik mansuhkan terusk pinjaman along. PTPTN bukanlah untuk dimansuhkan kerana ianya memberikan kemudahan untuk belajar yang kurang kemampuan bayar yuran dan membiayai kos sara hidup pelajar.


3) Kalau mansuh PTPTN, pelajar yang ibubapa kurang kemampuan hendak pinjam duit daripada mana untuk bayar yuran dan kos sara hidup? Pinjam dari along?

4) UNISEL pun tidak mansuh yuran, KUIN pun sama, KUIS pun tidak mansuh yuran. Ini bermaksud mereka juga menjadikan pendidikan sebagai perniagaan. Mansuh dulu yuran UNISEL dan hutang hutang dalam Yayasan Selangor sebelum bercakap soal PTPTN.
5) Pelajar yang buat demo ini jika masih meminjam dengan PTPTN, wajar dihentikan pinjaman tersebut. Mereka ini jenis yang ingkari perjanjian.

Angin Perubahan

1 comment:

Anonymous said...

muka2 inilah yang menyusahkan adik2 mereka dan kita nak dapat pinjaman sebab diorg liat nak bayar ptptn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive