Friday 4 April 2014

TAHNIAH BUAT PENGUNDI PR DI PENANG, GUAN ENG PENAIK LAGI SURCAJ AIR



Perkataan TAHNIAH paling sesuai untuk pengundi dan penjilat Dap di P.Pinang dimana kalipah kesayangan Pas yakni Guan Eng bercadang mahu menaikkan lagi surcaj air kononnya mahu rakyat P.Pinang berjimat..

Betul ke alasan tu? Atau dah habis duit PBAPP guna untuk tujuan politik Dap??

Logikah alasan Guan Eng?? Sedangkan PBAPP sedut air dari negeri Kedah tanpa membayar sesen pun kepada kerajaan Kedah..



Itupun ada hati nak arahkan Kementerian KeTTHA supaya menyuruh kerajaan Kedah buka empangan Beris bagi P.Pinang dapat bekalan mencukupi..

Aku harap kerajaan Kedah jangan layan sebarang permintaan dari regim Dap P.Pinang.Kerajaan PR bukan nak bantu rakyat tapi nak seksa rakyat..Kerajaan cakap tak serupa bikin..
Kerajaan negeri Pulau Pinang tidak melaksanakan catuan air bulan ini sebaliknya mengambil langkah melakukan pelan rancangan luar jangka sekiranya musim kemarau berterusan di negeri ini, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.
Beliau berkata keputusan itu dicapai sebulat suara dalam mesyuarat Exco hari ini selepas membuat kajian berhubung cadangan melakukan catuan air pada bulan ini.
"Kita membuat pertimbangan (catuan air) berikutan keputusan mengejutkan kerajaan negeri Perak untuk melaksanakan catuan air di Taiping iaitu sebuah kawasan paling basah di Semenanjung Malaysia," katanya dalam sidang media di sini.
Lim berkata jika April masih merupakan bulan yang kering, kerajaan negeri dan Perbadan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) akan melaksanakan pelan tindakan luar jangka.
"Sebagai usaha mengelak catuan air, kita juga akan minta kerajaan Persekutuan untuk melakukan pembenihan awan bagi menurunkan hujan di kawasan tadahan Sungai Muda.
"Kita juga ada maklumkan kepada Jabatan Bekalan Air (JBA) Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) meminta kerajaan negeri Kedah melepaskan air di Empangan Beris supaya kita dapat menarik air yang cukup dari Sungai Muda," katanya.
Lim berkata semua kos tambahan bagi melaksanakan usaha itu akan ditanggung sepenuhnya oleh KeTTHA dan kementerian itu memberi jaminan secara bertulis mengenainya kepada kerajaan negeri Pulau Pinang.
Selain itu, katanya kerajaan negeri telah memberi kebenaran kepada PBAPP untuk menjalankan kajian mengenai kenaikan tarif air sebagai langkah terakhir bagi mengurangkan penggunaan air di Pulau Pinang yang mencatatkan kadar tertinggi di Malaysia.

3 comments:

Anonymous said...

Thanks to celaka Pas dan Pkr.

aku said...

kat penang ni, kaum selain cinabeng tak ramai ke? kalau cina yang ramai, lantak pi lah guan eng nak naik tariff!!! hari PRU13 hari tu mana undi org2 melayu? dah pupus ke org selain cina kat penang ni?

Anonymous said...

Padankan la muke..nak sangat kepimpinan ala khalifah konon..khalifah tang nak undi jer..yg lain2 kene balik kat rakyat...lantak pi la, kan org penang sendiri yang nak sangat akt Ah Beng tu....suke jenis pemimpin kencingkan rakyat..amik la habuan.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive