Thursday 17 January 2013

WANG PAMPASAN 207 BILION !! NIZAR MENGAKU REKA SURAT PALSU ?!!



Jelas dan nyata bahawa dakwaan Kerajaan Malaysia menerima RM207 Bilion dari Kerajaan Jepun adalah satu penipuan terancang dari Nizar Komuneh dan segerombolan puak puak pakatan untuk menjatuhkan Kerajaan BN..

Dalam pada itu kementerrian kewangan menjelaskan bahawa memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada bulan september tahun lepas..

Akibat fitnah bodoh si Nizar komuneh dan pencacai pakatan, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu.

Nampak sangat si Nizar komuneh ni nak jatuhkan kerjasama erat antara Malaysia dan Jepun..Bila tak ada isu, dia ada adakan..Sampai sanggup reka memo kementerian Kewangan palsu..



Selalunya semua dokumen yang didedahkan oleh pemimpin pakatan semuanya fotostat.. Modus operandi ini digunapakai oleh pemimpin pakatan dari dulu hingga sekarang.. Pertama sekali, mereka guna format sama seperti kementerian kewangan, lepas tu print, lepas print, surat tu akan masuk ke dalam mesin fax, bila dah keluar version mesin fax, last skali surat tu difotostat..

Sebenarnya tak susah pun nak buat bagi dokumen2 ni nampak real..Tapi jalan cerita nak spin paling penting..Takut lepas dah didedah, tak berani pulak nak jawab..

Kementerian Kewangan pada Selasa berkata dakwaan kononnya kerajaan menerima pampasan RM207 bilion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada rakyat Malaysia yang menderita selepas terlibat sebagai buruh paksa dalam pembinaan kereta api Siam ke Burma semasa Perang Dunia Kedua, adalah palsu.

Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan pada Selasa menjelaskan, dakwaan itu yang dikatakan berpunca daripada memo yang dikeluarkan kementerian bertarikh 29 Mac 2011 adalah palsu.

“Memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada 26 September tahun lepas. Kes ini sedang disiasat polis,” kata kenyataan itu.

Penjelasan Kementerian Kewangan terpaksa dibuat selepas laman-laman blog pembangkang mendakwa wujudnya pembayaran RM207 bilion dari Jepun tetapi wang tersebut kononnya telah dilesapkan.

Akibat fitnah tersebut, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu.

Ini menunjukkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab yang ingin memburuk-burukkan dan menjatuhkan imej dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan dan Kementerian Kewangan.

4 comments:

Anonymous said...

Kalau benar fitnah, harap kerajaan Malaysia saman penyebar fitnah tersebut untuk membuktikan ia fitnah ..... kalau tidak..... saya akan berhenti mengundi BN.

Anonymous said...

setuju. saman la kalau berani.

Anonymous said...

Nizar ni nampak je cerdik rupanya bodoh terlajak. Dulu bolehlah nak kelentong sebab sukar orang nak buktikan penipuan dan fitnah kau tu. Sekarang ni orang tua di kampung-kampung pun dah pandai guna IT bukan setakat dengar ceramah jeeee. Nizar masih meroyan sebagai MB Perak agaknya....kah kah kah
Bagi pihak kerajaan jangan bagi peluang saman Mangkok Ayun Nizar tu. Jangan tarik balik laporan polis dan saman mahkamah dah...le macam Bacul Anuar Ibrahim

washad said...

nizar antara paling byk tunjukkan kebodohan tindakan.. banggang. .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive