Friday 28 December 2012

FITNAH TUN M !! AWAT TAK TULIS TUN M PALING KAYA DI DUNIA ??




Makin lama makin menjadi jadi pulak puak puak cacai ni duk fitnah orang..Yang terbaru tuduhan kepada Tun Dr Mahathir yang dikatakan mempunyai harta sebanyak 44 billion!! Awat 44 billion ?? lain kali tulislah 444 bilion kan senang..Tak pun tulis ja tanah kat Malausia ni Tun M punya..

Ini yang didedahkan oleh blog  Pisau.net beberapa hari lepas..Gerakkan yang dilancarkan dari kilang propaganda pencacai pakatan sekarang ini adalah untuk fitnah dan pembohongan berulang ulang.

Malah pembohongan dilakukan secara terang terangan.Kali ini Tun Mahathir menjadi sasaran,mantan Perdana Menteri ini walaupun sudah tidak memegang jawatan didalam parti dan kerajaan tidak henti menjadi sasaran malah dilihat sebagai ancaman besar buat haprak pakatan.

Dua penulis Joe Fernandez, Wong Choon Mei dari Malaysia Chronicle nampak gayanya kantoi berbohong. Mereka telah memfitnah melalui artikel :KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILLION?

Dituduhnya Tun Mahathir mempunyai kekayaan 44billion,artikel bodoh dan bebal ini nyata meremehkan minda. Masakan tidak Tun Mahathir dikatakan lebih kaya daripada Sultan Brunei,Raja Arab Saudi dan Ratu Elizabeth.



Maklumat yang dipaparkan kononnya dicedok dari laman Wikipedia. Untuk pengetahuan anda Wikipedia adalah encyclopedia yang boleh diedit dan dimasukan fakta oleh mana mana pihak tanpa melalui sebarang tapisan.

maklumat palsu dimasukan kedalam wikipedia
Dalam artikel Malaysia Chronicle,penulisnya memberi gambaran buruk seolah nama Tun M sengaja dipadamkan,walhal dikesan didalam logs wikipedia mereka sendiri yang memasukkan maklumat palsu,cetak,buat artikel fitnah kemudian padam kembali. Seolah nama Tun M sengaja dibuang untuk mengelak dari pengetahuan umum.

Maklumat palsu dimasukkan.





Ref:  http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=41361%3Akes-nama-hilang-adakah-dr-m-bekas-pemimpin-kedua-terkaya-dengan-harta-%24-44-billion%3F&Itemid=2

Argument mereka berdasarkan yang berikut

ref : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth#cite_note-22

di sini diserta kan bukti bagai mana malaysia chronicle tidak membuat kaji selidik dan terus publish artikel berbau FITNAH di laman web nya mengenai Tun.

note: follow snapshot di atas akan nampak bukti bahawa

1. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth#cite_note-22  -  boleh di edit oleh sesapa juga

2. up loader asal (bertarikh :  yg memasukan nama Tun telah di BAN oleh wiki 13-4-2012 telah di BLOCKED access kerana abusive

3. sumber ref yg di gunakan untuk mengait kan nama Tun di wiki  "ref21"

 tiada credantial -->http://www.financetwitter.com/2011/02/marcos-mubarak-mahathir-whos-the-richest-man.html, <------ data-blogger-escaped-br="br">

Untuk pengetahuan anda,ini adalah teknik bagaimana melakukan pembohongan dengan menggunakan fakta palsu yang direka untuk justifikasi artikel fitnah mereka.Kaedah penipuan dan pembohongan ini dilakukan oleh haprak pakatan sejak sekian lama.

Kepada penyokong kerajaan jangan terlepas pandang Wikipedia,laman ini sekarang dikuasai oleh haprak pakatan menukar fakta dan secara halus menyerang bangsa melayu,Islam dan negara.

Pisau.net

2 comments:

Anonymous said...

~ x mau kene kata macam2... dok diam2 kat umah... buat macam org pencen.. main ngan cucu... yg dok aktif lagi ni yg jd persoalan... ada kepentingan diri dan anak2 yg wajib dilindungi ke yg dok meroyan tak abis2... lu ingat lu tak jd PM M'sia jd huru hara ke... ? ~

Penyokong BN said...

Anonymous :

Awat bodo sangat? Biaq la kt Dr M nak buat apa pun..Korang suka ja mengata orang,tapi korang sendiri tak nampak kesalahan sendiri....Korang ada kena mengena ngan politik ka? Habih tu yang korang juga apasal nak duk sibuk ambik tau pasal orang....Lu cakap x serupa bikin maaa...Lu cakap kat orang meroyan,lu cuga meroyan maaa...Lu ada kepentingan dalam politik ka? Chuiiii....Cakap x serupa bikin....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive