Tuesday 9 October 2012

TUDIAA !!! ABBY ALBODY OSTAJAH SESAT ?



Blog MPP sekali lagi mendedahkan kerendahan IQ tahap maksima seorang janda bergelar ostajah express yang menghina sifat terpuji yang ada di dalam Baginda Rasulullah S.A.W di laman twitter miliknya..




Makin menjadi jadi pulak ostajah express ni yang tak sudah sudah nak cari populariti cara singkat dengan tulisan yang tak masuk akal..Agaknya ini lah KPI abby untuk naikkan nama dan diupgradekan kepada pemimpin pas satu hari nanti..

Apalah yang difikirkan Abby waktu tu sampai tergamak cakap macam tu..Kata dah hebat sangat pasal Islam tapi takkan lah sifat pemaaf Nabi S.A.W yang selalu diceritakan oleh guru guru agama pun boleh tak tahu ??



MTK masih ingat lagi petikan yang ditulis oleh Ustaz Haji Ahmad Baei Jaafar dalam sebuah majalah dalam tulisan tersebut beliau berkata "Kita pasti marah kalau orang menghina Nabi S.A.W tetapi malangnya cara kita marah sudah tidak mencontohi baginda.."Masih ingatkah lagi kita betapa baginda tidak mengutuk mereka yang menghinanya..sebaliknya mendoakan mereka mendapat hidayah.. Baginda tidak membalas cercaan orang terhadapnya tetapi terus menabur kebaikkan.."


Dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh Muslim.., Aisyah r.a pernah menyatakan:

“Rasulullah SAW tidak pernah memukul sesiapa pun, tidak juga kepada isteri dan pembantu Baginda, kecuali dalam berperang di jalan Allah. Dan dia tidak pernah membalas sedikitpun kepada seseorang yang menyakiti hatinya, kecuali dalam hal larangan Allah.”

Baca selanjutnya di blog MPP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive