Friday 12 October 2012

PANASS !! YB ZUL NORDIN ADA BUKTI DAP TERIMA DANA DARI PADERI LUAR




Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu, Datuk Zulkifli Nordin menggesa DAP menafikan penglibatan dan campur tangan paderi asing, yang turut menyalurkan dana bagi aktiviti politik mereka.

Menurutnya, paderi asing yang berasal dari Afrika Selatan dan United Kingdom memberi dana kepada DAP dan Pakatan Rakyat (PR) untuk menewaskan Umno.

Katanya, "saya mempunyai bukti, dan saya dedahkan campur tangan asing yang wujud dalam negara kita tentang penglibatan paderi dan pastor asing.

"Dalam laporan yang saya peroleh itu, menyatakan paderi asing ini memberi dana kepada DAP dan PR untuk kalahkan Umno dan di majlis kesyukuran di Hotel Red Rock di Pulau Pinang pada Mei tahun lalu serta didedahkan oleh ahli DAP sendiri.



"Jadi saya minta DAP nafikanlah supaya tindakan susulan diambil," katanya kepada sidang media di lobi Parlimen, di sini.

Kelmarin, satu portal media tempatan melaporkan bekas Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa mendakwa satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian."

Beliau mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

"Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya.

Sehubungan itu, semalam, DAP menggesa Nasharudin memohon maaf atas dakwaannya yang mempunyai niat jahat serta perkara yang dikatakannya tidak berasas.

Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng berkata, majlis kesyukuran tersebut untuk menyatakan kesyukuran dan laporan akan dibuat atas tuduhan yang tak berasas itu.

Mengulas lanjut, Zulkifli berkata, perkara ini serius dan pihak bertanggungjawab mengambil tindakan terhadap perkara tersebut.

Tambahnya, beliau juga sanggup bekerjasam dengan pihak berkuasa sekiranya mereka memerlukan khidmatnya untuk menjalankan siasatan terhadap kes itu.

"Kes ini serius, saya harap kerajaan ambil tindakan dan siasat segera, saya tak berani dedahkan kalau saya tak ada dokumen dan bukti seperti gambar serta rakaman pun ada.

"Dalam majlis itu, terdapat 30 orang paderi dalam (tempatan) dan pastor luar.

"Kalau mereka perlukan saya untuk membantu siasatan, saya akan memberi kerjasama dan tidak takut dengan pendedahan perkara itu," katanya lagi.

sinar online

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive