Monday 6 August 2012

PANASS !!! AKTIVITI KARAOKE BERJALAN SEPERTI BIASA DI KEDAH WALAUPUN DI BULAN RAMADHAN ?!


Gambar diatas diambil di restoran terbuka ditepi jalan berhampiran dengan sebuah Surau di Gurun Kedah baru baru ini..Sungguh menghairankan pemilik restoran ini berbangsa melayu berugama Islam langsung tidak menghormati bulan ramahdan ini..

Yang sedihnya masih ada orang yang datang melalak ketika umat Islam lain sedang mengerjakan solat terawih..Pemilik premis hanya memikirkan keuntungan semata mata sehingga sanggup mengenepikan sensitiviti umat Islam..



Peliknya pihak berkuasa tempatan tidak tahukah tentang aktiviti ini ??sesiapa yang lalu di jalan hadapan restoran ini mesti perasan tentang restoran yang menyediakan servis karaoke ini..PBT sepatutnya peka dengan kewujudan restoran restoran seperti  ini.

Sejak Pas mengambil alih pentadbiran di Kedah, banyak pusat hiburan tumbuh hampir 500 premis tanpa premit yang sah..Sebelum ini banyak pusat pusat hiburan di kedah sudah dibongkarkan.Tapi seperti biasa premis premis ini tetap beroperasi tanpa menghormati bulan ramadhan..Walaupun peraturan melarang umat Islam masuk ke premis dikeluarkan tapi langsung tidak ada pemantauan dijalankan..


MTK
BUAT KERJA CARA ISLAM KA MACAM NI..KALAU DAH ORANG RAMAI DUK REPORT PASAL AKTIVITI NI TAPI PENGUATKUASA DUK BUAT BODOH JA LAGU MANA KIRA ??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive